Lubelskie: nie wszędzie e-recepta działa jak należy Fot. archiwum (zdjęcie ilustracyjne)

Elektroniczne recepty weszły w życie. Jak przekonuje lekarz jednej z przychodni w Lublinie pracownikom służby zdrowia e-recepta nie ułatwia życia i nie ogranicza papierologii. W środę (7 stycznia) od rana w tej przychodni przy wypisywaniu recept wyskakiwało okienko „błąd systemu". Lekarz musiał więc w większości przypadków wypisywać recepty papierowe.

Jak mówi, niedawno system nie działał przez dwie godziny i w ogóle nie było możliwości wystawiania e-recept. Nie wszyscy mają jednak zastrzeżenia do systemu. Jak wyjaśnia Małgorzata Stokowska-Wojda, lekarz rodzinny z Łaszczowa elektroniczne recepty wystawia już od września, a kłopoty pojawiają się tylko wtedy, gdy na szczeblu centralnym występują problemy z platformą e-zdrowie. Podczas wizyt domowych wystawia receptę po powrocie do ośrodka zdrowia i pacjent otrzymuje sms-em PIN, z którym udaje się do apteki.

Tomasz Zieliński, prezes Lubelskiego Związku Lekarzy Rodzinnych-Pracodawców podkreśla, że nie miał w środę żadnych problemów z e-receptą. Przyjął 50 osób i za każdym razem udało się wystawić e-receptę. Jego zdaniem problemy z funkcjonowaniem e-recepty mogą wynikać z różnych powodów - może to zależeć od rodzaju aplikacji, wybranego serwera czy tego, jak działa w danym miejscu internet.

Więcej: kurierlubelski.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.