Jak działa system eWUŚ dwa dni po wdrożeniu?

W większości placówek ochrony zdrowia w Polsce system eWUŚ działał w środę (2 stycznia) sprawnie i bez problemów; pacjenci potwierdzali ubezpieczenie na podstawie nr PESEL. Zdarzały się przypadki, że konieczne było powtórzenie weryfikacji w systemie, wdrożonym 1 stycznia. Przypadki niepotwierdzenia uprawnień przez system są jednak raczej sporadyczne.

W ZOZ nr 1 w Rzeszowie, do którego należą jedne z największych specjalistycznych przychodni w mieście oraz szpital miejski, system eWUŚ dotychczas nie sprawia problemów. - Jestem pozytywnie zaskoczony działaniem systemu, zwłaszcza na izbie przyjęć w szpitalu - powiedział dyrektor ds. finansowych ZOZ nr 1, Grzegorz Materna.

Znacznie gorzej sytuacja wyglądała w niewielkiej przychodni NZOZ w Rzeszowie, w której przyjmują lekarze pierwszego kontaktu. Współwłaściciel Adam Baranowski powiedział, że jeszcze nigdy nie widział o godz. 7.30 rano tak dużych kolejek. - Kolejki wydłużyły się bardzo. Dodatkowym utrudnieniem są oświadczenia, które pacjent musi napisać, gdy system wyświetli go na czerwono, a w praktyce oznacza to, że panie rejestratorki muszą wszystko dokładnie objaśnić, a to kolejkę wydłuża jeszcze bardziej - mówił Baranowski.

Z pewnymi komplikacjami system eWUŚ działa również w Gdańsku. - W przypadku co trzeciego, piątego pacjenta system pokazuje błąd w logowaniu. Czynność trzeba powtarzać czasami nawet kilka razy. Wygląda na to, że serwery nie wytrzymują takiej liczby zapytań. Zważywszy na szumne zapowiedzi ministrów zdrowia oraz cyfryzacji o wdrażaniu eWUŚ jestem rozczarowany jego funkcjonowaniem - powiedział Jan Tumasz, dyrektor Przychodni Aksamitna, do której należy osiem tysięcy osób ze śródmieścia Gdańska.

Z kolei w przychodni "Łomżyńska" w Bydgoszczy nie ma problemów technicznych w korzystaniu z systemu eWUŚ, ale cześć pacjentów figuruje w systemie jako nieubezpieczeni, w tym np. emeryci. - System wykazuje ok. 5-10 proc. pacjentów jako nieubezpieczonych. Myślę, że jest to problem w komunikacji między pracodawcami, ZUS i NFZ - powiedział dyrektor przychodni, Waldemar Gadziński.

W Lublinie prezes jednej z największych w tym mieście przychodni "Hipoteczna 4" Jacek Malmon ocenił, że eWUŚ działa bardzo dobrze i stał się uzupełnieniem komputerowego systemu rejestracji pacjentów. - eWUŚ sprawia, że rejestracja pacjentów zajmuje mniej czasu, nie trzeba już sprawdzać dat i stempelków w dokumentach.

System sprawnie działał również w przychodniach w woj. opolskim, warmińsko-mazurskim, podlaskim, zachodniopomorskim, wielkopolskim, świętokrzyskim, małopolskim, dolnośląskim. Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH