Krajowa Izba Rozliczeniowa SA wyposaży sieć laboratoriów diagnostyki medycznej Synevo w zestawy do składania bezpiecznego e-podpisu. Dzięki temu, dokumentacja medyczna w placówkach diagnostycznych będzie mogła być tworzona wyłącznie w formie elektronicznej, a pacjenci otrzymają wyniki badań znacznie szybciej niż do tej pory.

Docelowo w zestawy do składania e-podpisu zostanie wyposażonych 17 placówek sieci laboratoriów diagnostyki medycznej Synevo. Z podpisu elektronicznego będą korzystali wszyscy laboranci podpisujący analizy badań. Dzięki możliwości otrzymywania wyników badań drogą elektroniczną, znacznie skróci się czas potrzebny na przesłanie dokumentu do pacjenta.

– W branży medycznej czynnikiem niejednokrotnie decydującym o zdrowiu pacjenta jest czas. Wprowadzenie elektronicznych dokumentów oznacza, że wyniki badań będzie można otrzymać znacznie szybciej. Ma to znaczenie zwłaszcza w diagnostyce laboratoryjnej, gdy skomplikowane testy trzeba wykonać np. za granicą. – wyjaśnia Wojciech Onufrowicz, dyrektor operacyjny w Synevo. – Brak konieczności przygotowywania setek dokumentów w postaci papierowej przełoży się też bezpośrednio na uzyskanie wymiernych korzyści finansowych. Dzięki certyfikatom kwalifikowanym do podpisywania wyników nie jest wymagany dyżurny analityk w każdym z laboratoriów. W zupełności wystarczy, że nocny dyżur będzie pełniła tylko jedna osoba, która będzie podpisywała wyniki badań, wcześniej zamieszczone w systemie...

Możliwość tworzenia dokumentacji medycznej wyłącznie w formie elektronicznej wprowadziło rozporządzenie  ministra zdrowia z grudnia 2006 r. (weszło w życie w czerwcu 2007 r.). Nowe przepisy pozwalają na znaczne ułatwienie pracy lekarzy poprzez skrócenie czasu opracowywania dokumentacji medycznej oraz na obniżenie kosztów administracyjnych związanych z archiwizacją dokumentów papierowych. Warunkiem, który musi zostać spełniony jest stosowanie do podpisywania dokumentacji medycznej tzw. bezpiecznego podpisu elektronicznego, równoważnego pod względem prawnym z podpisem własnoręcznym.

W 2008 r. KIR SA zaopatrzyła warszawski Szpital Wolski w 400 certyfikatów. Z certyfikatów KIR SA korzystają także diagności z sieci laboratoriów ALAB.

Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. została powołana w 1991 roku z inicjatywy 16 największych banków, w tym Narodowego Banku Polskiego oraz Związku Banków Polskich. Jako pierwsza firma w Polsce i jedna z pierwszych w Europie zaoferowała usługi podpisu elektronicznego. Już w 1994 r. z tego rozwiązania zaczęły korzystać polskie banki. Od 2003 r. na mocy decyzji ministra gospodarki KIR SA jest kwalifikowanym podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne w zakresie wydawania certyfikatów kwalifikowanych oraz znaczników czasu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.