Niebawem wszelkie sprawy w ZUS, np. złożyć wniosek o zwrot nadpłaconej składki, wydanie zaświadczenia o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego czy o niezaleganiu w opłacaniu będzie można załatwić za pośrednictwem internetu i telefonu.

Zakład rozpoczyna realizację współfinansowanego przez Unię Europejską projektu Platforma Usług Elektronicznych. ZUS poinformował o podpisaniu umowy na finansowanie budowy systemu informatycznego ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Unia Europejska ma pokryć 85 proc. kosztów projektu wartego w sumie ponad 100 mln zł. Zakończenie prac związanych z uruchomieniem nowego systemu ma nastąpić w grudniu 2012 r.

Platforma Usług Elektronicznych, którą ma zamiar wdrożyć ZUS będzie jednym z pierwszych w Polsce projektów pełnej informatyzacji jednostki administracji publicznej. Dzięki niemu kontakt z ZUS będzie możliwy bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem Internetu lub telefonu. PUE zapewni klientom Zakładu dostęp do swoich danych zgromadzonych na indywidualnych kontach w ZUS. Dodatkowo pozwoli złożyć drogą elektroniczną dowolny wniosek, bądź dokument ubezpieczeniowy.

Formularze będą udostępniane na stronie internetowej, a ich prawidłowe wypełnienie będzie weryfikowane przez system komputerowy. Za pośrednictwem internetu klient dowie się również, na jakim etapie jest obecnie jego sprawa. Każdy będzie miał na stronie ZUS własny profil użytkownika.

Ci, którzy nie mają w domu dostępu do komputera połączonego z internetem, będą mogli skorzystać z dostępnych w każdej placówce ZUS e-kiosków, zwanych „zusomatami”.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH