Użytkownicy coraz częściej oczekują nie tylko dostępu do swoich danych medycznych, ale również pomocy i wsparcia. Dlatego przyszłością będą zapewne rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji, umożliwiające prowadzenie dialogu z użytkownikiem.

- Co w takim razie jest barierą w dostępności tego typu rozwiązań?
- Jedną z przyczyn jest niewątpliwie zbyt jeszcze mała świadomość świadczeniodawców na temat korzyści płynących w wykorzystania aplikacji mobilnych w sektorze ochrony zdrowia. A warto podkreślić, że zyskują na nich zarówno placówki medyczne, jak i ich pacjenci, którzy w ten sposób otrzymują sprawny dostęp do informacji oraz wyższą jakość świadczonych usług.

Drugą bardzo ważną barierą jest konieczność zapewnienia użytkownikom odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i poufności danych. Jest to obszar, który wcześniej omijały przepisy, a obecnie przenoszą one bardzo dużą odpowiedzialność na dostawcę tego typu rozwiązań.

- Czy był to aspekt, na który zwróciliście szczególną uwagę przy tworzeniu „Informacji Medycznych”?
- Tak. Była to dla nas kluczowa kwestia. Właśnie z tego powodu w „Informacjach Medycznych” zrezygnowaliśmy z modelu, w którym dane o leczeniu gromadzone są na portalu pacjenta, a dopiero później udostępniane poprzez aplikację mobilną. Zależało nam, aby dostęp do tych poufnych informacji miał tylko użytkownik aplikacji, który będzie samodzielnie decydował co pobiera z jednostek medycznych, a co przechowuje i udostępnia. Dlatego nasze rozwiązanie jest narzędziem do komunikacji między tymi dwoma stronami, przy czym treść i zawartość dokumentacji jest dla nas niedostępna.

- Czym jeszcze kierowaliście się przy budowie tej aplikacji?
Tworząc „Informacje Medyczne” zależało nam, aby aplikacja podążała za światowymi trendami w służbie zdrowia, wpisywała się w projekty e-Zdrowia i pozwalała na przyspieszenie procesu wprowadzania Elektronicznej Dokumentacji Medycznej w całej Polsce. Naszym celem było również to, by jednostki medyczne podłączające się do tego rozwiązania usprawniły obsługę pacjentów, a co za tym idzie zmniejszyły kolejki do rejestracji.

comments powered by Disqus

PARTNER SERWISU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.