PARTNER SERWISU
Kampania: szczepienia "na szóstkę" w ocenie rodziców FOT. Archiwum RZ; zdjęcie ilustracyjne

Wokół szczepień, zwłaszcza skojarzonych narosło wiele negatywnych emocji, które zaowocowały spadkiem zaufania wobec tej formy ochrony przed chorobami zakaźnymi wśród matek i przyszłych matek. To się jednak zmienia - uważają organizatorzy kampanii "Szczepienia na 6".

Jak pokazują tegoroczne badania, zrealizowane przez Millward Brown ("Vaccine Tracking" oraz "Bariery przed szczepieniem 6w1"), nastawienie do szczepień skojarzonych nie jest obecnie aż tak nieprzychylne, jak by się mogło wydawać, wnosząc po internetowych przekazach.

Podczas konferencji prasowej "Szczepienia na 6. Jak szczepienia wysoce skojarzone są oceniane?" eksperci zaprezentowali wyniki badań dotyczących szczepień wysoko skojarzonych. Jak podaje Millward Brown, nastawienie kobiet nieznacznie poprawiło się w ciągu ostatnich miesięcy. Przeprowadzone badanie pokazało, że trwający od 2013 roku trend wyraźnego pogarszania się nastawienia do szczepień uległ zatrzymaniu.
 
Kobiety pytane o swój stosunek do szczepień w ogóle, w 3/4 przypadków deklarują nastawienie pozytywne, a spora część z nich - 37 proc. z tendencją wzrostową - sądzi, że szczepienia obowiązkowe powinny obejmować ochronę przed jak największą liczbą chorób.

Sytuacja komplikuje się, gdy przychodzi do wyboru między wariantami bezpłatnym dla dzieci zdrowych a szczepieniami wysoce skojarzonymi (5w1 lub 6w1).

Kwestia postrzegania i znajomości szczepień 6w1 od kilku lat pozostaje na niezmiennym poziomie. Wśród zwolenniczek tego wariantu dominują matki bardziej otwarte na nowoczesne rozwiązania i przekonane o niepodważalnym autorytecie lekarza w kwestii podejmowania medycznych wyborów.

Kobiety, które skorzystały ze szczepień skojarzonych doceniają związane z nimi korzyści, wśród których wymieniają przede wszystkim możliwość ochrony dziecka przed bólem (jedno wkłucie zamiast kilku) i mniejszy stres dziecka podczas każdej z wizyt szczepiennych.

Centrum Prasowe PAP
Źródło informacji: Materiały kampanii "Szczepienia na 6"

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.