Zmarła prezes Fundacji "Rak'n'Roll. Wygraj Życie" Magdalena Prokopowicz

Po ośmiu latach walki z rakiem piersi zmarła Magdalena Prokopowicz, twórczyni i prezes Fundacji "Rak'n'Roll. Wygraj Życie" - poinformowali w sobotę przedstawiciele fundacji na jej stronie internetowej.

Prokopowicz, która zachorowała na raka w wieku 27 lat, początkowo odrzucała chorobę. Jak wspominała w 2010 roku, podczas inauguracji kampanii "Wyrolluj raka - to nie cud, to medycyna!", przez półtora roku korzystała z metod medycyny alternatywnej, zanim zdecydowała się na leczenie szpitalne.

Decyzję o stworzeniu fundacji w październiku 2009 roku podjęła - jak wspominała - w symbolicznym dla siebie momencie, gdy po przebyciu chemioterapii w czasie ciąży urodziła całkowicie zdrowego synka Leosia.

- Chciałam dać ludziom nadzieję, krzyczeć do wszystkich, że z rakiem można wygrywać, normalnie żyć, pracować, urodzić zdrowe dziecko - mówiła. Jak zaznaczała, współczesna medycyna oferuje skuteczne leczenie wielu nowotworów i wydłuża życie. Dzięki niej rak nie musi być wyrokiem i można go pokonać.

Fundacja "Rak'n'Roll. Wygraj Życie" organizuje wiele przedsięwzięć. Jednym z ważniejszych jest projekt - o którym pisał także portal rynekzdrowia.pl - "Uczłowieczanie poczekalni onkologicznych" mający na celu uczynienie tych miejsc bardziej przyjaznymi pacjentom m.in. poprzez wprowadzenie koloru na ścianach, zainstalowanie telewizorów plazmowych wyświetlających treści edukacyjne czy założenie głośników umożliwiających słuchanie relaksującej muzyki.

Organizacja zachęca również m.in. do udziału w warsztatach psychologicznych oraz spotkań ze stylistami i dobranie odpowiedniej peruki czy makijażu. Organizuje też kampanie społeczne m.in. na rzecz wspierania jej jednym procentem z podatku, którą przeprowadzono pod budzącym kontrowersje hasłem "Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi".

Czytaj też. Daj włos - tak można pomóc kobietom po chemioterapii

Miało ono zwrócić uwagę na potrzeby fundacji, która wspiera pacjentki psychicznie i finansowo w kwestiach: doboru peruk po chemioterapii, otrzymania pomocy socjalnej w sytuacji braku środków na leki oraz udostępniając informacji na temat mastektomii i rekonstrukcji piersi.

Dwie kampanie fundacji Rak'n'Roll: ''Daj włos'' i ''Boskie Matki'' zaskoczyły odbiorców swoją nową formą. Pierwsza wprost podejmowała temat, jak żyć z chorobą  i dostarczała chorym pozytywnej energii. W ramach akcji m.in. zbierano włosy na peruki dla kobiet, które straciły je podczas terapii. Swoje włosy zdecydowały się obciąć aż 574 osoby - w sumie obcięto 143 metry włosów!

Kampania ''Boskie Matki'' skierowana była do kobiet dotkniętych chorobą nowotworową, ich najbliższego otoczenia oraz środowiska lekarzy onkologów.

Kobietom cierpiącym na raka piersi często zaleca się usunąć ciążę, tymczasem na ogół nie ma to uzasadnienia medycznego - przekonywali autorzy kampanii. Tymczasem tylko jedna na 15 kobiet decyduje się na urodzenie dziecka w takiej sytuacji.

Powstał album "Boskie Matki”, który przedstawiał sylwetki kobiet, chorujących na raka, ale walczących, radosnych i szczęśliwych, m.in. Magdę, która "chce krzyczeć do wszystkich, że z rakiem można urodzić zdrowe dziecko".

Obie kampanie wyróżniała pozytywna energia i niebanalne podejście do tematu. Wzbudziły spore zainteresowanie i odzew.

- Kampanie tej fundacji są rzeczywiście interesujące. Mimo tego, że dotyczą śmiertelnej choroby, przedstawiają osoby na nią cierpiące jako zwykłych ludzi, których wyróżnia przede wszystkim odwaga w walce z problemem - mówiła nam o nich Aleksandra Postek z portalu kampaniespoleczne.pl

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH