Rusza filmowa odsłona kampanii Amazonek W filmach Amazonki chcą przekazać jak najwięcej użytecznych informacji. Fot. Fotolia

Jak zrozumieć i wspierać pacjentki po nawrocie choroby nowotworowej, jakie metody leczenia są dziś dostępne i jak wspólnie z lekarzem wybrać tę najodpowiedniejszą? Federacja Stowarzyszeń „Amazonki” przygotowała cykl filmów informacyjnych w ramach kampanii "Jest jak Jest - Mam Wybór!". Ich bohaterami są lekarze specjaliści i przedstawicielki Amazonek.

W ramach kampanii Jest jak Jest – Mam Wybór, którą Federacja Stowarzyszeń „Amazonki” powstał cykl filmów informacyjnych poruszających zagadnienia związane z sytuacją chorych oraz leczeniem zaawansowanego raka piersi. Filmy, w których występują onkolodzy, psycholog oraz przedstawicielki Federacji, Amazonki chcą systematycznie publikować na swojej stronie na facebooku oraz na kanale YouTube - przekazało biuro prasowe kampanii.

- W filmach chcemy przekazać jak najwięcej użytecznych informacji. Poruszamy na przykład kwestię komunikacji między pacjentem a lekarzem, która wpływa na wybór leczenia i tym samym sposób funkcjonowania chorych kobiet na co dzień - mówi Krystyna Wechmann, prezes Federacji Stowarzyszeń „Amazonki”, która jest bohaterką jednego z filmów. 

Dodaje: - Mówimy też jak rozmawiać o chorobie po jej nawrocie, bo dla większości z nas jest to bardzo trudny temat. Chore bardzo to przeżywają i potrzebują pomocy psychologicznej, podobnie jak ich rodziny, bo kiedy choroba wraca wszyscy tracą nadzieję. A przecież w tym trudnym momencie jest też dobra wiadomość. Rak piersi jest dziś zaliczany do chorób przewlekłych i tak trzeba do niego podchodzić.

Z kolei film, w którym wypowiada się dr Katarzyna Pogoda, onkolog kliniczny z warszawskiego Centrum Onkologii, Instytutu im. Marii Skłodowskiej-Curie, w całości poświęcony jest rodzajom raka piersi i możliwym metodom leczenia w kontekście jakości życia podczas leczenia. Obecnie terapia raka piersi daje pacjentkom wybór różnych metod. W większości przypadków onkolodzy podejmują tę decyzję razem z pacjentką, biorąc pod uwagę dotychczasowe leczenie jak również preferencje chorej.

Film rozwiewa wątpliwości odnośnie samej chemioterapii. Kojarzona z wlewami dożylnymi, obecnie u wielu chorych może być zastąpiona znacznie mniej uciążliwymi tabletkami.

- Pacjentki często pytają czy terapia doustna jest tak samo skuteczna jak dożylna, bo panuje takie przeświadczenie, że terapia, aby była skuteczna musi być podana dożylnie - mówi dr Katarzyna Pogoda.

Zaznacza: - A dane mówią jasno: ten sam lek, podawany doustnie i dożylnie jest tak samo skuteczny. Do tego, terapia doustna umożliwia kontynuowanie pracy zawodowej i prowadzenie dotychczasowego życia, bo stosuje się ją w domu.

Filmy można obejrzeć na stronie kampanii: jestjakjest.pl lub na Facebooku Federacji Stowarzyszeń „Amazonki". Kolejne trzy filmy, które powstaną w najbliższych tygodniach, będą spotkaniami z Jolantą Jędroszkowiak - Amazonką, która od wielu lat leczy się w Poznaniu, oraz psychoonkologiem i onkologiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.