Pacjentki z rakiem piersi w spocie kampanii "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa" Fragment spotu kampanii "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa"; FOT. YouTube

Najnowszy spot kampanii "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa", którego premiera miała miejsce 30 lipca w Multikinie Ursynów w Warszawie, pokazuje historię Ani, która mimo swojej nieuleczalnej choroby każdego dnia chce marzyć swojej przyszłości. Ania to głos kobiet z zaawansowanym rakiem piersi, które głośno mówią o swoich potrzebach i chcą być zauważone przez społeczeństwo.

"Wyobraź sobie życie bez planu. Brzmi dobrze, prawda?". Takimi słowami zatroskany mężczyzna rozpoczyna historię Ani, mamy dwóch córek, która dotychczas prowadziła aktywne życie zawodowe, rodzinne i społeczne. Spokój rodzinny nagle burzy choroba - zaawansowany rak piersi. Od tego momentu Ania martwi się nie tylko o swoje zdrowie, ale o przyszłość swoich dzieci, o swoją rodzinę.

Ta historia może spotkać każdą kobietę w dowolnym okresie życia - kiedy rozsiany rak piersi zostaje zdiagnozowany od razu lub dochodzi do nawrotu choroby i przerzutów.

Najnowszy spot kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” pokazuje, że największym marzeniem kobiet chorujących na zaawansowanego raka piersi może stać się wpisanie do kalendarza wakacyjnego wyjazdu, czy zaplanowanie przyjęcia urodzinowego dla dzieci. Niestety, niepewność jutra sprawia, że nadal są niedostrzegane przez społeczeństwo. Pacjentki, zmagając się z rakiem piersi, chcą żyć, pracować, kochać i być kochane.

Według danych z Krajowego Rejestru Nowotworów, w 2016 roku u Polek wykryto blisko 19 tysięcy nowotworów piersi oraz uznano go za przyczynę prawie 6,5 tys. zgonów. 78 proc. mężczyzn uważa, że wsparcie w chorobie jest zdecydowanie potrzebne. To ważne, zwłaszcza dlatego, że rak piersi do postaci zaawansowanej rozwija się aż u 30 proc. kobiet z tym nowotworem.

Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej, a jej partnerem jest Novartis Oncology. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat choroby, jaką jest zaawansowany rak piersi.

- Zależy nam, aby każda kobieta zrobiła wszystko, co w jej mocy, aby uniknąć zachorowania, bądź wykryć chorobę na możliwie najwcześniejszym etapie. Tylko profilaktyka i odwaga w wykonywaniu badań i zmierzeniu się z ewentualną diagnozą mogą zmniejszyć ryzyko rozwoju nowotworu do postaci zaawansowanej - mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej.

Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” każdego roku stara się zwrócić również ogromną uwagę na to, jak istotne jest wsparcie kobiet przez bliskich, a zwłaszcza przez mężczyzn. - Zmierzenie się z chorobą, taką jak zaawansowany rak piersi, stanowi ogromne wyzwanie nie tylko dla chorej, ale również dla jej partnera. To moment, w którym należy stanąć ramię w ramię i wspólnie stawić czoła chorobie - podkreśla mówi Adrianna Sobol, członek zarządu Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej, psychoonkolog.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.