Dr Jerzy Gryglewicz, ekspert Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego, zgodził się, że motywowanie finansowe do zachowań prozdrowotnych jest bardzo skuteczną formułą, ale ze względu na przejście w kierunku systemu budżetowego, niemożliwą do zastosowania, bo charakterystyczną dla systemów ubezpieczeniowych.

- Pewną nadzieją pozostaje jednak obszar medycyny pracy. To środowisko jest pozytywnie nastawione do działań profilaktycznych, a ma do czynienia z osobami, które muszą pozyskać konkretny pakiet badań oceniających ich przydatność w miejscu pracy. Wyjściem może być rozszerzenie tego pakietu o badania związane z wykrywaniem chorób nowotworowych. Wydaje się, że w naszym modelu ten kierunek jest optymalny - wskazywał dr Gryglewicz.

- Mówimy o złych wynikach leczenia nowotworów w Polsce, pamiętajmy jednak, że 70 proc. pacjentów trafia do nas w stanie lokalnego lub przerzutowego zaawansowania choroby. Dlatego też nasze wyniki nie będą takie same, jak w populacji na północy czy zachodzie Europy. Najważniejsza jest zmiana świadomości społeczeństwa, rzecz znacznie trudniejsza niż budowa kolejnych centrów onkologii, choć - zgadzam się - nie będąca zadaniem onkologów, ale całego systemu publicznego - podkreślił prof. Stanisław Góźdź, dyrektor Świętokrzyskiego Centrum Onkologii.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.