Obywatelskie Porozumienie na rzecz Onkologii o ankiecie pacjenta onkologicznego

Podczas spotkania z Piotrem Warczyńskim, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Zdrowia, przedstawiciele Obywatelskiego Porozumienia na rzecz Onkologii zaprezentowali propozycję wprowadzenia, jako kryterium oceny jakości leczenia szpitalnego, ankiety pacjenta onkologicznego.

Przedstawiono dwie propozycje ankiety pacjenta onkologicznego. Pierwsza stanowi standardowe narzędzie służące do pomiaru poziomu satysfakcji pacjentów stosowane na świecie. Druga wersja jest metodą pomiaru poziomu realizowanych świadczeń i zgodności z obowiązującymi regulacjami prawnymi ze szczególnym uwzględnieniem praw pacjenta.

Zgodnie z kluczowymi założeniami ankieta zawierałaby między innymi pytania dotyczące jakości leczenia, przestrzegania praw pacjenta oraz stosunku personelu medycznego do pacjenta. Dla zapewnienia rzetelności procesu pozyskiwania ankiet zalecono powołanie niezależnej instytucji, zajmującej się zbieraniem danych, monitorowaniem ocen pacjentów, raportowaniem i publikacją zebranych wyników.

Przedstawiciele Porozumienia zapowiedzieli, że w najbliższym czasie zostanie zaprezentowane kolejne kluczowe narzędzie Pacjenckiej Strategii na rzecz Onkologii - karta pacjenta onkologicznego.

Resort zdrowia wyraził aprobatę dla zaprezentowanych koncepcji zmian w polskiej onkologii oraz zadeklarował gotowość dalszej współpracy z pacjentami w obszarze optymalizacji jakości systemu onkologicznego w Polsce. Ponadto podkreślono, że propozycje zmian przedstawione przez Obywatelskie Porozumienie na rzecz Onkologii są zbieżne z rozwiązaniami Ministerstwa Zdrowia.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH