"Motyle pod ochroną": ruszyła kampania nt. raka tarczycy Fot. Archiwum

Każdego roku problem raka tarczycy może dotyczyć nawet 3,5 tysiąca nowych pacjentów. Brak ogólnodostępnych informacji na temat tej choroby skłonił stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny do zorganizowania kampanii edukacyjnej ”Motyle pod ochroną”.

- To inicjatywa, która dostarczy rzetelnych informacji na temat raka tarczycy, metod leczenia i badań kontrolnych. Chcemy sprawić, by wiedza na ten temat była powszechnie dostępna i zgromadzona w jednym miejscu, pod szyldem kampanii ”Motyle pod ochroną” - wyjaśnia inicjatorka kampanii Elżbieta Kozik, prezes stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny.

Profesor Marek Dedecjus, kierownik Kliniki Endokrynologii Onkologicznej i Medycyny Nuklearnej warszawskiego Centrum Onkologii - Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie, która objęła kampanię wsparciem merytorycznym, podkreśla, że budowanie społecznej świadomości to ważne uzupełnienie codziennej pracy lekarzy.

W ramach kampanii powstał specjalny poradnik dla pacjentów, który można pobrać ze strony internetowej stowarzyszenia. To kompendium wiedzy, które pomoże przeprowadzić pacjentów przez chorobę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH