Akcja społeczna: mężczyźni zapuszczają wąsy promując walkę z rakiem Fragment strony akcji "Movember"; FOT. movember.org.pl

Tegoroczna edycja akcji społecznej "Movember", której głównym celem jest podnoszenie świadomości mężczyzn o profilaktyce raka jąder i prostaty ma widoczne wsparcie polskich sportowców. Symbolem kampanii są wąsy, które mężczyźni zapuszczają przez cały listopad.

Organizatorzy kampanii w Polsce zachęcają do bezpłatnych badań, m.in. usg jąder. Informacje o badaniach znaleźć można na stronie www.movember.org.pl.

Nazwa inicjatywy zainaugurowanej ponad dekadę temu w australijskim Melbourne to zbitka angielskich słów "wąsy" i "listopad" - "moustache" i "November". Pomysłodawcy wyszli z założenia, że wąsy, które nie są współcześnie zbyt częstym elementem wizerunku, przyciągają uwagę otoczenia. Wąsy mają prowokować do dyskusji na temat zdrowia mężczyzn.

W akcję "Movember" zangażowało się na świecie wiele osób, wśród nich m.in. Nick Offerman, Jude Law i Brad Pitt. Tegoroczną kampanię w Polsce wspierają m.in. siatkarze Zaksa Kędzierzyn-Koźle.

- W latach ubiegłych korzystaliśmy z materiałów, które dostarczała centrala "Movember" na Europę z Wielkiej Brytanii. W tym roku zdecydowaliśmy się wykorzystywać twarze znane lokalnie - udało się pozyskać wsparcie siatkarzy zespołu Zaksa Kędzierzyn Koźle, aktualnych mistrzów Polski - powiedział PAP rzecznik akcji Kuba Kajdaniuk.

Jak dodał, w tym roku edycja kampanii jest mocno sportowa. - Zaangażowana jest także liga piłki ręcznej; będziemy spotykać się z zawodnikami Arki Gdynia; we Wrocławiu do badań zachęcać będą piłkarze śląska Wrocław - wskazał Kajdaniuk.

Organizatorzy liczą, że sportowe twarze pomogą dotrzeć z przekazem m.in. do fanów sportu i zdrowego stylu życia.

W tym roku w akcji ramach kampanii udało się zorganizować bezpłatne badania usg jąder dla mężczyzn, by oswoić ich z badaniami, które są kluczowe we wczesnym wykrywaniu nowotworów jąder i prostaty. - To wyjątkowo osiągnięcie, śmiem powiedzieć w skali światowej kampanii - ocenił Kajdaniuk.

Badania zaplanowano w wybranych miastach w Polsce. Realizowane są w punktach w centrach handlowych. Pierwsze dwa spotkania - w Sopocie i Warszawie - już się odbyły. Kolejne odbędą się m.in. w Wrocławiu, Krakowie, Opolu i Katowicach.

- Jeżeli chodzi o zainteresowanie badaniami to przeszło ono nasze najśmielsze oczekiwania. Spodziewaliśmy się po 40-50 osób, a tymczasem w Sopocie przebadało się 80 mężczyzn a w Warszawie 155, a chętnych było jeszcze więcej - wskazał rzecznik akcji.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.