Akcja społeczna: mężczyźni zapuszczają wąsy promując walkę z rakiem Fragment strony akcji "Movember"; FOT. movember.org.pl

Tegoroczna edycja akcji społecznej "Movember", której głównym celem jest podnoszenie świadomości mężczyzn o profilaktyce raka jąder i prostaty ma widoczne wsparcie polskich sportowców. Symbolem kampanii są wąsy, które mężczyźni zapuszczają przez cały listopad.

Organizatorzy kampanii w Polsce zachęcają do bezpłatnych badań, m.in. usg jąder. Informacje o badaniach znaleźć można na stronie www.movember.org.pl.

Nazwa inicjatywy zainaugurowanej ponad dekadę temu w australijskim Melbourne to zbitka angielskich słów "wąsy" i "listopad" - "moustache" i "November". Pomysłodawcy wyszli z założenia, że wąsy, które nie są współcześnie zbyt częstym elementem wizerunku, przyciągają uwagę otoczenia. Wąsy mają prowokować do dyskusji na temat zdrowia mężczyzn.

W akcję "Movember" zangażowało się na świecie wiele osób, wśród nich m.in. Nick Offerman, Jude Law i Brad Pitt. Tegoroczną kampanię w Polsce wspierają m.in. siatkarze Zaksa Kędzierzyn-Koźle.

- W latach ubiegłych korzystaliśmy z materiałów, które dostarczała centrala "Movember" na Europę z Wielkiej Brytanii. W tym roku zdecydowaliśmy się wykorzystywać twarze znane lokalnie - udało się pozyskać wsparcie siatkarzy zespołu Zaksa Kędzierzyn Koźle, aktualnych mistrzów Polski - powiedział PAP rzecznik akcji Kuba Kajdaniuk.

Jak dodał, w tym roku edycja kampanii jest mocno sportowa. - Zaangażowana jest także liga piłki ręcznej; będziemy spotykać się z zawodnikami Arki Gdynia; we Wrocławiu do badań zachęcać będą piłkarze śląska Wrocław - wskazał Kajdaniuk.

Organizatorzy liczą, że sportowe twarze pomogą dotrzeć z przekazem m.in. do fanów sportu i zdrowego stylu życia.

W tym roku w akcji ramach kampanii udało się zorganizować bezpłatne badania usg jąder dla mężczyzn, by oswoić ich z badaniami, które są kluczowe we wczesnym wykrywaniu nowotworów jąder i prostaty. - To wyjątkowo osiągnięcie, śmiem powiedzieć w skali światowej kampanii - ocenił Kajdaniuk.

Badania zaplanowano w wybranych miastach w Polsce. Realizowane są w punktach w centrach handlowych. Pierwsze dwa spotkania - w Sopocie i Warszawie - już się odbyły. Kolejne odbędą się m.in. w Wrocławiu, Krakowie, Opolu i Katowicach.

- Jeżeli chodzi o zainteresowanie badaniami to przeszło ono nasze najśmielsze oczekiwania. Spodziewaliśmy się po 40-50 osób, a tymczasem w Sopocie przebadało się 80 mężczyzn a w Warszawie 155, a chętnych było jeszcze więcej - wskazał rzecznik akcji.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH