Zaburzenia funkcji seksualnych a terapia nadciśnienia tętniczego

Część chorych zauważa pewne problemy w sferze seksualnej po zdiagnozowaniu choroby układu krążenia, np. nadciśnienia tętniczego i rozpoczęciu leczenia. W przypadku mężczyzn może to stanowić powód zaprzestania podjętej terapii.

Niektóre leki przyjmowane w nadciśnieniu tętniczym mogą wywoływać działania niepożądane, które dotyczą obu płci. Są to zaburzenia erekcji, obniżone możliwości osiągania wzwodu u mężczyzn, zaburzenia lubrykacji u kobiet oraz oziębłość płciowa objawiająca się niechęcią do podjęcia współżycia u obu płci (w przypadku kobiet często mówimy o spadku libido).

- Każdy tego typu problem należy skonsultować z lekarzem prowadzącym. Pacjenci nie powinni podejmować samodzielnie decyzji o zaprzestaniu leczenia. Niestety osoby chore na nadciśnienie nie zdają sobie sprawy z tego, że istnieje możliwość modyfikacji leczenia, tak by co najmniej w sposób neutralny wpływało na funkcje seksualne - mówi Aleksander Prejbisz, ekspert programu "Zdrowa ONA”.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH