BOEHRINGER INGELHEIM MÓWI STOP UDAROM MÓZGU

Szacuje się, że jeden na sześciu mieszkańców globu będzie mieć udar mózgu podczas swojego życia. W Polsce, co roku, udar mózgu dotyka 70 000 Polaków a aż 30 000 z jego powodu umiera. Choroba, choć jest powszechnie znana, to wiedza o niej w społeczeństwie jest nadal niewystarczająca.

Tylko szeroko zakrojone działania edukacyjne mogą przyczynić się do zwiększenia świadomości dotyczącej przyczyn i objawów udaru mózgu oraz zwrócenia uwagi na znaczenie szybkiej reakcji w przypadku jego wystąpienia.

Na przestrzeni ostatnich lat firma Boehringer Ingelheim uczestniczyła w wielu nowatorskich projektach edukacyjnych dotyczących udaru mózgu. Jedne z najbardziej spektakularnych, którym firma patronowała to m.in. kampania świadomościowa realizowana z ekspertami medycznymi Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego oraz MC Silk’iem –znanym muzykiem-raperem, zwracająca uwagę na problematykę dotyczącą migotania przedsionków i związanego z nim zagrożenia udarem mózgu. Firma wspierała także ogólnopolski cykl wystaw edukacyjnych pt. Manifest udarowy, składający się z portretów i historii osób, które doświadczyły udaru mózgu. Z okazji Europejskiego Dnia Profilaktyki Udarowej Boehringer Ingelheim uczestniczy w ogólnopolskiej kampanii pt. Udarom można zapobiegać, która służy zwiększaniu świadomości, wciąż niestety bagatelizowanych przyczyn udaru mózgu, w tym tych kluczowych – związanych z układem krążenia.

Co roku w październiku, przy okazji obchodów Światowego Dnia Udaru Mózgu Boehringer Ingelheim wspiera działania edukacyjne organizacji pozarządowych, które przypominają znaczenie szybkiej pomocy i hospitalizacji w przypadku wystąpienia objawów udaru mózgu. Akcje z ostatnich lat zwróciły uwagę społeczeństwa i wzbudziły duże zainteresowanie wielu mediów. W 2014 Warszawiacy mieli okazję zobaczyć Zbigniewa Bródkę – Mistrza Olimpijskiego i zdobywcę Pucharu Świata w łyżwiarstwie szybkim na dystansie 1500 m, który w ramach akcji Udar mózgu – czas jest śmiertelnie ważny, w rekordowym tempie pokonał specjalnie stworzony tor wrotkarski w centrum miasta. W ubiegłym roku odbyła się historyczna walka Przemysława Salety - Mistrza świata w kick-boxingu oraz mistrza Polski i Europy w zawodowym boksie, który podjął niecodzienne wyzwanie i stoczył walkę z udarem mózgu w ramach akcji „Rozpoznaj! Reaguj! UDARemnij”. W bieżącym roku Boehringer Ingelheim także angażuje się w happening edukacyjny pt. Udar mózgu jest jak pożar – im szybsze rozpoznanie i reakcja, tym mniejsze zniszczenia poczyni.

Prawdopodobnie każdy zna choć jedną osobę, która przeżyła udar. Niestety nie każdy zdaje sobie sprawę z czynników ryzyka udaru mózgu. Coroczne akcje świadomościowe, w których uczestniczy Boehringer Ingelheim mają służyć poszerzaniu wiedzy społeczeństwa w tym obszarze, a w konsekwencji przyczynić się do zmniejszenia liczby zachorowań i osób niepełnosprawnych wśród Polaków.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH