Akcja pacjentów z implantami kardiologicznymi: potrzebujemy empatii i zrozumienia

Jeśli zobaczysz osobę, która ma niebieską bransoletkę z napisem "Mam kardiowerter-defibrylator" lub zieloną bransoletkę "Mam stymulator serca" oznacza to, że jest to pacjent z wszczepionym urządzeniem kardiologicznym. Okaż mu pomoc i empatię. To przekaz akcji informacyjnej, której celem jest uwrażliwienie społeczeństwa na problemy osób z implantami kardiologicznymi.

W 2012 r. W Polsce wszczepiono łącznie 37 292 takich rozruszników, kardiowerterów-defibrylatorów oraz stymulatorów i kardiowerterów-defibrylatorów z funkcją resynchronizującą pracę serca. Ich zadaniem jest stabilizacja rytmu serca, zapobieganie nagłej śmierci sercowej poprzez przerywanie groźnych arytmii oraz poprawa wydolności serca.

Akcja „Okaż serce niebieskiej bransoletce” została zainicjowana przez pacjenta Darka Woźniaka i zrodziła się z potrzeb pacjentów z implantami kardiologicznymi, którzy proszą o empatię i zrozumienie. Celem kampanii jest uwrażliwiane społeczeństwa na problemy pacjentów ze stymulatorami serca i kardiowerterami-defibrylatorami. Patronat nad akcją objęli: Sekcja Rytmu Serca Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego i Polska Rada Resuscytacji. Partnerem akcji jest: Grupa Pacjentów z Wszczepionymi Kardiowerterami-Defibrylatorami (www.icd.org.pl) oraz firma Medtronic Polska.

Dr Patryk Krzyżak z Pracowni Elektrofizjologii i Elektroterapii Kardiologicznej w Szpitalu Bielańskim w Warszawie, związany z projektem przyznaje że coraz więcej osób, w tym także młodych ma wszczepione urządzenia kardiologiczne, dlatego kluczowe jest upowszechnienie w społeczeństwie wiedzy o zasadach postępowania w sytuacji kryzysowej, np. gdy taki człowiek zasłabnie na ulicy, w sklepie, parku. Szybka reakcja, kontakt z pogotowiem ratunkowym, mogą uratować mu życie.

W ramach projektu zostanie stworzony instruktarz, jak udzielać pomocy pacjentowi z wszczepionym urządzeniem kardiologicznym, gdyby ten zasłabł oraz jak pacjenci powinni być traktowani przez ochronę w miejscach, gdzie znajdują się bramki magnetyczne. Temat akcji będzie również propagowany w mediach, a na stronie www.dobre-serce.pl zostaną umieszczone materiały informacyjne związane z projektem.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH