Kampania: nie odkładaj macierzyństwa

Fundacja Mamy i Taty zainaugurowała kampanię społeczną pn. Nie odkładaj macierzyństwa na potem! Organizatorzy dowodzą, że statystyczna Polka rodzi pierwsze dziecko w wieku przeszło 27 lat, choć jeszcze dekadę temu były to 23 lata.

Fundacja Mamy i Taty zleciła Grupie badawczej IPSOS badania społeczne diagnozujące przyczyny tego zjawiska. Jednym z nich, zidentyfikowanych w badaniach, jest antykoncepcja hormonalna.

W Polsce miliony kobiet używa jej na co dzień. Większość z nich nie ma żadnej, lub tylko powierzchowną wiedzę na temat jej skutków ubocznych.

- W debacie publicznej antykoncepcja hormonalna jest często synonimem nowoczesności, źródłem wolności oraz warunkiem emancypacyjnych dążeń kobiet - twierdzi Fundacja Mamy i Taty.

- Tymczasem ma ona również drugie, rzadziej dostrzegane oblicze. Jest nim rezygnacja kobiet z życia zgodnie z naturalnym rytmem swojego organizmu, by w pełni realizować wymagania współczesnego społeczeństwa np. bycia stale dyspozycyjnym pracownikiem - dowodzą organizatorzy kampanii, która ma wywołać debatę na temat macierzyństwa jako coraz trudniej dostępnego dobra społecznego i niezaspokojonego pragnienia wielu współczesnych kobiet.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH