CHOROBY PŁUC

PARTNER SERWISU
Płuca Polski

Przewlekła obturacyjna choroba płuc (POChP), według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), zajmuje 4. miejsce wśród najczęstszych przyczyn zgonów, a w Polsce umiera na nią 17 tysięcy osób rocznie. Świadomość występowania choroby oraz objawów z nią związanych nadal jest w naszym społeczeństwie niewystarczająca. Kolejna edycja kampanii Płuca Polski z udziałem ekspertów medycznych ma na celu przyczynić się do poprawy tego stanu rzeczy. Tegoroczne działania skierowanie są głównie do osób dorosłych, aktywnych zawodowo, znajdujących się w grupie podwyższonego ryzyka zachorowania. Organizatorem kampanii jest, tak jak w poprzednich latach, firma Boehringer Ingelheim, a patronatu akcji udzieliły: Polskie Towarzystwo Chorób Płuc oraz Polskie Towarzystwo Oświaty Zdrowotnej.

Mimo, że przewlekała obturacyjna choroba płuc jest jedną z najczęstszych przyczyn zgonów, skrót POChP zna zaledwie 40% Polaków, a tylko 42% z nich potrafi go poprawnie rozwinąć. To właśnie dlatego podejmowane są działania objęte nazwą: „Kampania Płuca Polski”. Ich celem jest zwrócenie uwagi na chorobę i zagrożenia, które niesie ze sobą. Tegoroczna, trzecia już edycja kampanii skierowania jest głównie do osób dorosłych (40+), ponieważ z wiekiem ryzyko zachorowania na POChP jest coraz wyższe. Ponadto wczesne wdrożenie leczenia może znacznie poprawić jakość życia chorych i spowolnić postępy choroby.

W ramach prowadzonych działań warto wspomnieć, że dzięki nowoczesnym technologiom, możliwe jest samodzielne sprawdzenie swojego ryzyka zachorowania na POChP. Można to zrobić bez wychodzenia z domu używając aplikacji POChP Skaner dostępnej na stronie kampanii – www.plucapolski.pl. Dotychczas z tego narzędzia skorzystało już ponad 4000 Polaków. Podczas różnego rodzaju akcji otwartych uczestnicy mają także okazję wypróbować innowacyjną instalację multimedialną „Złap swój autobus”, gdzie zadaniem osoby korzystającej z bieżni jest dogonienie autobusu widocznego na ekranie. Jeżeli użytkownik biegnie z prędkością, która pozwala na dogonienie autobusu oznacza to, że jego płuca są zdrowe, natomiast jeżeli się to nie udaje, powinien pomyśleć o wykonaniu badania spirometrycznego.
Warto wykonać to badanie, bo jak podkreśla prof. dr hab. n. med. Adam Antczak – ekspert kampanii Płuca Polski „choroba jest nieuleczalna, lecz jej szybkie rozpoznanie i wdrożenie leczenia pozwala na utrzymanie jakości życia pacjenta na wyższym poziomie i maksymalne jego przedłużenie”.

Tegoroczna kampania otworzyła swój fan page na Facebook’u pod nazwą Płuca Polski. Zaplanowanych zostało również wiele wydarzeń dla publiczności, które anonsowane będą w mediach ogólnodostępnych.

Więcej informacji o kampanii: www.plucapolski.pl oraz na Facebooku

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.