Śmigłowce Mi-2 doczekały się wyjątkowo godnego następcy.

Multimedia

Przesiadka z Mi-2 na EC 135 to jak zamiana starego, ale solidnego wozu na nowoczesny, wyposażony w zaawansowaną elektronikę samochód sportowy. Jednak, jak mówi nam Robert Gałązkowski, dyrektor Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, większość personelu, w momencie kiedy śmigłowiec Mi-2 wychodzi z eksploatacji, klęka przed nim i całuje go w dziób, mówiąc: "Żegnamy cię, kwiatuszku".

Jak tłumaczy Robert Gałązkowski, Mi-2 nie może dalej latać jako śmigłowiec ratunkowy, ponieważ wykluczają to przepisy lotnicze. Podkreśla jednak, że z racji dużej kabiny medycznej dawał większą swobodę w pracy przy pacjencie.

- Nowoczesne śmigłowce, takie jak Agusta, Bell czy właśnie Eurocopter, są dużo mniejsze. W określonej ergonomicznej rzeczywistości należało tak zagospodarować kabinę medyczną, żeby można było wykonywać wszystkie niezbędne czynności - wyjaśnia nam Gałązkowski.

Podkreśla, że dzięki zakupowi Eurocopterów LPR posiada obecnie sprzęt spełniający wszystkie wymogi przepisów lotniczych. Lotnicze pogotowie może funkcjonować w oparciu o nowe śmigłowce przez następne 20 lat. Eurocopter jest szybszy od Mi-2, przez co zwiększa się zasięg lotu. EC 135 posiada nowoczesną awionikę i rozwiązania, które w wielu awaryjnych sytuacjach pozwalają pilotowi wyjść obronną ręką. Wyposażony jest w nowoczesne rozwiązania w zakresie sprzętu medycznego. Daje możliwość przeprowadzania operacji nocnych.

Szwajcarska precyzja

Polski śmigłowiec ratunkowy odznacza się dopracowaną w najdrobniejszych szczegółach kabiną medyczną, wykonaną przez szwajcarską firmę Aerolite. Zespołowi, który pracował nad tym elementem, przewodniczył dr Zbigniew Żyła, zastępca dyrektora ds. medycznych LPR-u.

Przed przystąpieniem do prac nad projektowaniem kabiny medycznej śmigłowca wykonano precyzyjną analizę ergonomiczną wykorzystania wnętrza.

Określona została, między innymi, minimalna odległość od górnej powierzchni noszy do sufitu śmigłowca, niezbędna do masażu serca, czy minimalna przestrzeń potrzebna do intubacji - odpowiednio 97 i 30 cm. Jak tłumaczy nam dr Zbigniew Żyła, w rzeczywistości w Eurcopterze jest więcej miejsca. Można swobodnie wykonywać te czynności, a kryteria związane z potrzebami medycznymi były podstawowymi, współdecydującymi o wyborze śmigłowca.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.