Efektywnemu zarządzaniu zdrowiem i bezpieczeństwem pracowników w miejscu pracy poświęcona była pierwsza ogólnopolska konferencja z cyklu "Medycyna Pracy - BHP - Pracodawca".

Celem konferencji (Łódź, 17 października 2012 r.) była prezentacja obowiązujących przepisów obejmujących Kodeks pracy, medycynę pracy i BHP oraz dostarczenie pracodawcom odpowiedniej wiedzy ułatwiającej zarządzanie w tym zakresie.

Uczestnikami wydarzenia byli właściciele i przedstawiciele zarządów firm, kadra kierownicza instytucji administracji publicznej, kierownicy oraz specjaliści działów kadr i płac, specjaliści BHP, lekarze medycyny pracy. W konferencji wzięło udział ponad 180 osób reprezentujących 145 firm i instytucji.

W wystąpieniach prelegentów oraz podczas dyskusji wskazywano, że nadal wiele firm przeprowadza badania wstępne, okresowe i kontrolne pracowników bez zawarcia pisemnej umowy z podstawową jednostką służby medycyny pracy. Wskaźnik objęcia umowami w całej Polsce w 2011 roku wyniósł 22%.

Najczęstsze nieprawidłowości w zakresie pracowniczych badań lekarskich to m.in. brak lub nieterminowo przeprowadzone badania lekarskie (wstępne, okresowe, kontrolne); wykonywanie badań przez lekarzy nieuprawnionych; zatrudnianie pracowników posiadających przeciwwskazania lekarskie do zatrudnienia na danym stanowisku.

Głównymi organizatorami konferencji było Centrum Medyczne Szpital Świętej Rodziny z Łodzi oraz firma SEKA SA, a współorganizatorami - Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera z Łodzi oraz Społeczna Akademia Nauk z Łodzi. Patronat merytoryczny nad konferencją objęła Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH