Zdrowie nie zna granic

Z jednej strony nowoczesne technologie medyczne i szybki rozwój innowacji, znakomici lekarze, zaawansowane systemy opieki w przypadku najbardziej wymagających chorób i zabiegów. Z drugiej strony ograniczenia finansowe, złożone regulacje prawne, organizacja świadczeń. Służba zdrowia ma wiele twarzy.

Tak złożone, wielowymiarowe oblicze współczesnej medycyny i systemów ochrony zdrowia stanowi zarazem ich fundamentalne wyzwanie. W jaki sposób sprostać różnorodnym oczekiwaniom (lekarzy, pacjentów, osób zarządzających placówkami medycznymi, decydentów) oraz jak pokonać przeszkody w udzielaniu pacjentom spersonalizowanej, skutecznej opieki?

Aby wyeliminować wszystkie ograniczenia opieki zdrowotnej, musi m.in. dojść do zacierania granic dzielących oddziały i specjalizacje, konieczna jest praca nad przełomowymi innowacjami, usuwanie wszystkich przeszkód oddzielających pacjentów od ich opiekunów, a także pokonanie odległości dzielącej każde gospodarstwo domowe od placówki ochrony zdrowia. Bo dziś zdrowie nie zna granic. Właśnie takie podejście - wspólnie z ośrodkami medycznymi w wielu krajach - wdraża Philips.

Razem możemy więcej

- Choć jesteśmy świadomi tego, co ogranicza służbę zdrowia, widzimy liczne możliwości poprawy obecnego stanu rzeczy. Jednak, żeby tego dokonać, należy działać wspólnie i mądrze tak, aby współpraca przynosiła wymierne korzyści dla wszystkich stron - tłumaczy Michał Kępowicz, dyrektor ds. relacji zewnętrznych w Philips.

Dodaje: - Nasi partnerzy jasno dali nam do zrozumienia, że przy coraz bardziej złożonym charakterze służby zdrowia współpraca z przytłaczająco rozległą siecią różnorodnych dostawców i produktów nie jest już praktycznym wyjściem z sytuacji. W zupełności się z tym zgadzamy. W Philips tworzymy ekosystem rozwiązań, który scala zdefragmentaryzowane usługi, produkty i procesy w jeden spójny oraz efektywny model współpracy.

- Relacje, jakie łączą nas z naszymi partnerami, poważnie się zmieniają. Wspólnie zastanawiamy się, jak możemy poprawić jakość życia ludzi. Dzielimy się naszym doświadczeniem w zakresie ochrony zdrowia, poprawy doświadczeń pacjentów, nowych technologii, systemów informatycznych i procesów biznesowych - podkreśla Frans van Houten, prezes Royal Philips.

Uproszczenie systemu

W aspekcie opieki zdrowotnej bez granic, głównym celem jest uproszczenie systemu, by podnieść produktywność i usprawnić świadczenie opieki zdrowotnej zarówno po stronie pacjentów, jak i po stronie placówek ochrony zdrowia. Najważniejsze są cztery obszary: uproszczenie sposobu gromadzenia danych klinicznych i diagnostycznych, usprawnienie metod leczenia i poprawienie jego rezultatów, ograniczenie kosztów tam, gdzie to możliwe oraz poprawienie doświadczeń ze służbą zdrowia wśród pacjentów i personelu.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH