Przegląd strategii największych medycznych firm sieciowych w Polsce

Największe medyczne firmy sieciowe inwestują na potęgę i otwierają nowe placówki. Koszt uruchomienia takiego centrum sięga 5-15 mln zł. Równocześnie spółki te poważnie traktują plany związane z budową własnego szpitala, a to już jest wydatek rzędu 120-200 mln zł.
- Tak duże inwestycje rzadko kiedy są robione z własnych środków, firmy będą raczej starały się je sfinansować z kredytu, poprzez pozyskanie inwestora finansowego albo giełdowego - ocenia Adam Kozierkiewicz, ekspert rynku medycznego, wykładowca Collegium Medicum UJ. Tak właśnie działa m.in.
Swissmed, który inwestuje z pieniędzy zebranych na giełdzie.
- Bo giełda - mimo że obowiązki informacyjne nałożone na spółki giełdowe mogą być uciążliwe i trzeba być bardzo ostrożnym przy omawianiu planów - to jednak jest to dobry sposób na pozyskiwanie kapitału - przyznaje Roman Walasiński, prezes Swissmed Centrum Zdrowia SA.
A z drugiej strony, firma Medicover została wycofana z giełdy sztokholmskiej i to kluczowi inwestorzy mają dofinansować spółkę. Plany giełdowe mają Enel-Med i Medycyna Rodzinna, wejścia na parkiet nie wyklucza Centrum Medyczne LIM. Firmy nie stronią od współpracy z podmiotami publicznymi; za przykład niech posłuży Enel-Med i jego sieć telemedyczna (ponad 20 szpitali publicznych).
Swoją pomoc dla publicznych jednostek oferuje również Centrum Medyczne LIM, poprzez swoją spółkę Accmed.
- Jesteśmy zainteresowani współpracą z podmiotami publicznymi i prywatnymi w zakresie sprzedaży naszego know-how, wdrażania certyfikacji ISO, przygotowywania programów szkoleniowych z zakresu obsługi pacjenta i organizacji call center, finansów i księgowości czy budowania karty wyników - wymienia Iwona Łaszcz, prezes LIM.
Poniżej prezentujemy krótką charakterystykę strategii największych firm sieciowych w Polsce.

Centrum Medyczne Damiana

Spółka prowadzi własny szpital (40 łóżek), w którym wykonuje duże ilości zabiegów. Jednocześnie posiada własne placówki specjalistyczne oraz przychodnie podwykonawcze, które są donatorem dla tegoż szpitala.
- W najbliższym czasie chcemy powielić taki system: szpital z siecią przychodni w innych aglomeracjach - wyjaśnia Piotr Pniewski, dyrektor medyczny Centrum Medycznego Damiana.
Firma planuje również budowę drugiego swojego szpitala w Warszawie, adresowanego do pacjentów komercyjnych.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH