30% Polaków w 2006 r. pierwszy raz skorzystało z prywatnej opieki zdrowotnej. Coraz więcej osób chce mieć ubezpieczenie, zamiast płacić za każdą wizytę.

Bank Światowy szacuje, że ok. 2010 roku prywatne ubezpieczenia zdrowotne wykupi 15% Polaków. Zdaniem przedstawicieli firm ubezpieczeniowych, takie szacunki mogą się ziścić. Inny, już obserwowany trend, to wchodzenie ubezpieczycieli w rolę świadczących usługi medyczne i... odwrotnie - świadczeniodawcy stają się także firmami ubezpieczeniowymi.
Medicover, jako pierwsza firma abonamentowa w Polsce, będzie sprzedawać także ubezpieczenia zdrowotne.
- To jest normalna reakcja tego rynku.
Abonamenty są ubezpieczeniami - trzecia dyrektywa UE nie pozostawia w tym zakresie żadnej wątpliwości. I firmy abonamentowe zdają sobie sprawę, że nie będą funkcjonować w obecnym kształcie w nieskończoność - twierdzi Stanisław Borkowski, przewodniczący komisji ubezpieczeń zdrowotnych i wypadkowych Polskiej Izby Ubezpieczeń. - Dlatego w ciągu 3-4 lat część firm, szczególnie te największe, zajmie się działalnością ubezpieczeniową, a część przemieni się w kliniki lub sieci kliniczne. Z drugiej strony, mamy przypadek firmy ubezpieczeniowej Signal Iduna, która utworzyła spółkę Mediqa, świadczącą usługi medyczne.
Zdaniem Borkowskiego, w dłuższym okresie, tj. powyżej 10 lat, nastąpi specjalizacja i rozdzielenie działalności ubezpieczyciela i świadczeniodawcy: - Bo każdy jest dobry w tym, co robi.
Poniżej ocena rynku ubezpieczeń prywatnych przez przedstawicieli branży ubezpieczeniowej.
Jan Bogutyn, prezes TUiR Cigna STU:

Abonamenty są nieuczciwą konkurencją

Jestem za utrzymaniem i doskonaleniem publicznego systemu opieki zdrowotnej, uzupełnionego przez ofertę ubezpieczeń komercyjnych. Ale sądzę, że produkt ubezpieczeniowy, w obecnych polskich warunkach, to ciągle oferta dostępna dla najwyżej 10% społeczeństwa, biorąc pod uwagę poziom jego zamożności i stan oszczędności na kontach. Podobne proporcje występują w Europie Zachodniej, gdzie z prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych korzysta od 8 do 11% społeczeństwa.
Sprzedaż tzw. abonamentów przez firmy medyczne to nieuczciwa konkurencja.
Nasze produkty ubezpieczeniowe znajdują się pod stałą kontrolą Komisji Nadzoru Finansowego i UOKiK, zaś sprzedaż pakietów medycznych to działalność bez nadzoru, bez tworzenia obowiązkowych rezerw technicznych, co jest naruszeniem zasady równości podmiotów i obowiązującego w Polsce prawa, przy całkowitej bierności organów sprawiedliwości.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH