Leczenie domowe wsparte rozwiązaniami telemedycznymi może przynieść miliardowe oszczędności

Opieka medyczna świadczona w domu pacjenta, rezerwacja wizyty u lekarza online, stała kontrola parametrów życiowych.
Oszczędność czasu i pieniędzy. Firma Orange przygotowała kilka rozwiązań teleinformatycznych, które przedstawiła na wiosennej wystawie Health Collection w Paryżu. Część projektów jest już pilotażowo wdrożonych, pozostałe czekają na zakończenie prac i komercyjny sukces.

Mobile teleassistance service

Usługa, która polega na lokalizacji osoby w oparciu o systemy GPS i GPRS, będzie dostępna we Francji od czerwca. Część modeli telefonów jest wyposażonych w przycisk alarmowy. Po jego uruchomieniu centrum telepomocy lokalizuje wzywającego. Konsultant decyduje, czy potrzebna jest pomoc medyczna.
To on decyduje, czy wysłać karetkę, czy też wystarczy zamówić taksówkę.
Na wyświetlaczu aparatu pojawiają się także inne informacje: numer telefonu i adres domowy, numer telefonu doktora, numer członka rodziny oraz miejsca, gdzie z reguły dana osoba przebywa.
Konsultant monitoruje również poziom naładowania baterii w telefonie komórkowym osoby, z którą rozmawia. Jeżeli bateria jest bliska wyczerpania, to szybciej podejmuje decyzję albo bezpośrednio wysyła dyspozycje innym służbom.
Mobile teleassistance service jest systemem dedykowanym nie tylko osobom starszym, ale również kobietom w ciąży, osobom zamieszkującym obszary słabo zaludnione i chorym przewlekle.

Connected hospital at home

Usługa opieki nad pacjentem w domu umożliwia leczenie go przez różnych lekarzy i zapewnia sprawny obieg informacji medycznej między nimi oraz placówką medyczną. Jest ona możliwa dzięki wyposażeniu chorego w komputer, skaner i czytnik kart. Rolą operatora jest dostarczenie w dniu przyjazdu pacjenta ze szpitala całości wyposażenia działającego niezależnie od rodzaju operatora internetowego czy telefonii komórkowej.
Terminal jest dostępny tylko dla personelu medycznego (lekarz, terapeuta, pielęgniarka) i to oni mają dostęp do zawartych w systemie informacji o pacjencie.
Po przybyciu do pacjenta lekarz loguje się, widząc pełen spis historii choroby pacjenta i wykonanych medycznych procedur. Zbadawszy chorego, wpisuje do systemu kolejne zalecenia. Rozwiązanie jest pilotażowo wdrażane w jednym z regionalnych centrów lecznictwa domowego w Lyonie. Uczestniczy w nim ok. 100 pacjentów.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH