Uważnie obserwujemy branżę

Rozmowa z ANNĄ SOCHĄ, prezes zarządu PGF S.A.

- Jaki jest obecnie procentowy udział PGF w krajowym rynku dystrybucji, a jaki chcą Państwo osiągnąć docelowo i w jakim czasie?

Anna Socha: - Obecnie PGF posiada około 20-procentowy udział w krajowej dystrybucji farmaceutyków. Tajemnica naszego sukcesu jest bardzo prosta - słuchamy rynku. Siła i przewaga konkurencyjna PGF tkwi w uważnej obserwacji branży i sprawnym odpowiadaniu na jej potrzeby. Wyprzedzamy oczekiwania nieustannie zmieniającego się rynku i wprowadzamy nowoczesne rozwiązania. Poza tym oczywiście istnieje cały szereg czynników determinujących nasz sukces, jak na przykład wpisana w DNA przedsiębiorstwa innowacyjność oraz prężnie działający, zgrany zespół ludzi.

Na przestrzeni lat wypracowaliśmy spójny plan działania zawierający jasno określone cele. Jednym z nich jest osiągnięcie pozycji lidera branżowego do 2017 roku i konsekwentnie do tego dążymy. Długofalowa strategia rozwoju zakłada również osiąganie coraz lepszych wyników w oparciu o najlepszą ofertę, a umożliwia nam to rzetelna, partnerska współpraca oraz elastyczność przy opracowywaniu nowoczesnych modeli biznesowych.

- Ile PGF posiada centrów dystrybucyjnych/ magazynów na terenie Polski?

- Polska Grupa Farmaceutyczna to ogólnopolska firma, w której skład wchodzi kilkanaście spółek regionalnych zlokalizowanych na terenie całego kraju, a także spółka PharmaPoint odpowiedzialna za sprzedaż hurtową do innych mniejszych hur towni. Podstawą naszej logistyki jest 13 centralnie zarządzanych magazynów o łącznej powierzchni 70 000 m kw., w których znajduje się aż 29 000 pozycji dostępnych na polskim rynku leków i produktów medycznych. Dzięki świetnej organizacji każdego dnia do aptek wyjeżdża około miliona sztuk niezbędnych farmaceutyków. Zgodnie z naszą misją priorytetem jest zapewnienie pacjentom dostępu do potrzebnych leków.

- PGF ma kilka obszarów działalności: obrót detaliczny, dostawy leków do szpitali i współpraca z producentami. Jak pozycjonują się w działalności całej spółki te poszczególne segmenty? W których obszarach upatrują obecnie Państwo największy wzrost?

- PGF nie prowadzi sprzedaży detalicznej (nie ma własnych aptek), podstawowa działalność skoncentrowana jest wokół obrotu hurtowego i dystrybucji leków. Od pewnego czasu Polska Grupa Farmaceutyczna kładzie nacisk na współpracę z aptekami indywidualnymi i wspieranie ich rozwoju. Równocześnie nie zapominamy o producentach farmaceutycznych, dla których - poza dystrybucją - nieustannie opracowujemy i doskonalimy nowoczesne usługi. Stale rozwijamy tę część naszego biznesu. Jesteśmy integratorem modeli biznesowych naszych klientów - staramy się rozumieć i definiować ich potrzeby, uwzględniając przy tym oczywiście dobro pacjenta, które wpisane jest w naszą misję.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH