Tak inni widzą nasz System

Polski system ochrony zdrowia musi się zmieniać, by sprostać wyzwaniom, ale i pozytywnie zaskakuje - twierdzą menedżerowie, którzy po raz pierwszy przyjechali do naszego kraju w ramach wymiany szkoleniowej HOPE Exchange Programme.

Cztery placówki zrzeszone w Polskiej Federacji Szpitali, akredytowanej przy Europejskiej Federacji Szpitali, zaprosiły menedżerów z Hiszpanii, Serbii i Szwecji. Natomiast w ramach wymiany troje menedżerów z Polski wyjechało do Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

 

- Współpraca lekarzy z ośrodkami zagranicznymi z dobrym skutkiem dla polskiej medycyny rozwija się od lat. Ponieważ jednak polskie szpitale nie były reprezentowane w Federacji, menedżerowie nie mieli wielu okazji do wymiany poglądów na interesujące ich tematy z dyrektorami szpitali w innych krajach Europy. Teraz jest to już możliwe - mówi prof. Jarosław Fedorowski, prezes Polskiej Federacji Szpitali.

Powyżej oczekiwań

HOPE Exchange Programme działa już od 1981 roku, ale Polska w pełnym wymiarze uczestniczy w nim po raz pierwszy. Jest adresowany do profesjonalistów, którzy odpowiedzialni są za zarządzanie w rozmaitych obszarach systemu ochrony zdrowia.

Jak przyznała Inger Bodin ze Szwecji, menedżer zasobów ludzkich i koordynator rozwoju personelu szpitalnego, jadąc do Polski miała niższe oczekiwania co do jakości polskiej ochrony zdrowia. Trafiła do Szpitala Powiatowego w Radomsku.

- Zabiorę z sobą do domu kwestionariusze satysfakcji, które szpital rozdaje pacjentom. W Radomsku patrzy się na chorego jako na pacjenta, ale zarazem i klienta. Uważam, że jest do dobre podejście i dobra praktyka.

Moim zdaniem, w Szwecji powinniśmy poprawić właśnie tę sferę kontaktu z pacjentem - mówiła Bodin podczas konferencji prasowej zorganizowanej przez Federację w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Jana Pawła II w Krakowie (6 czerwca br.).

Dla Olivii Perez Corral z Hiszpanii, antropologa i coacha medycznego, przebywającego w Miejskim Szpitalu im. K. Jonschera w Łodzi, ciekawe okazały się rozwiązania dotyczące realizacji praw pacjenta. Podzieliła się spostrzeżeniem, iż chory, trafiając do szpitala, podaje personalia osoby uprawnionej do uzyskiwania informacji o jego stanie zdrowia, a lista praw pacjenta jest szeroko dostępna. - W Hiszpanii te kwestie są też regulowane, ale nie ma w tym zakresie jednej wyraźnej procedury - mówiła.

Jako jeden z dostrzeżonych organizacyjnych plusów polskiej ochrony zdrowia goście wymieniali m.in. opiekę nad pacjentem kardiologicznym po poważnych zabiegach operacyjnych prowadzoną w szpitalach klinicznych. - Tu widać kompleksową, wielodyscyplinarną opiekę nad pacjentem - oceniła Jasmina Savic-Jaksimovic z Serbii, dyrektor Centrum Planowania i Organizacji Klinik, goszcząca w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Jana Pawła II.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.