Raport PMR - "Rynek OTC w Polsce 2006"

Firma analityczna PMR przewiduje, że polski rynek OTC wzrośnie w 2006 roku o 5,5%, głównie dzięki rosnącej sprzedaży aptecznej nie-leków. W zeszłym roku sprzedaż tych produktów wzrosła o 33%, podczas gdy wartość całego rynku produktów bez recepty zwiększyła się o 8,2%.
Sprzedaż pozaapteczna nie przyczyniła się do wzrostu wartości rynku tak bardzo, jak spodziewano się tego jeszcze kilka lat temu.
Jak wynika z najnowszego raportu PMR - "Rynek OTC w Polsce 2006" - w ostatnim roku wartość całego rynku OTC osiągnęła 5,5 miliarda zł (w cenach detalicznych), co odpowiada wzrostowi o 8,2% w porównaniu do roku poprzedniego. - To właśnie kategoria nie- -leków stała się najważniejszym czynnikiem wzrostu na rynku sprzedaży aptecznej bez recepty. W 2005 roku jej znaczenie jeszcze wzrosło - produkty sprzedawane bez recepty, które nie mają jednak statusu leków, osiągnęły wartościowo 25% udział w całym rynku OTC - wyjaśnia Monika Stefańczyk, autor raportu.
Apteczny rynek OTC* dzieli się na dwie podstawowe grupy: leków OTC i innych produktów sprzedawanych bez recepty, które jednak nie mają statusu leku, takich jak np. suplementy diety, odżywki, kosmetyki. W ciągu ostatnich dwóch lat to właśnie ta druga grupa była głównym motorem wzrostu na rynku OTC. Jednym z powodów wysokiego wzrostu sprzedaży aptecznej w tej grupie były, powszechne w latach 2004-2005, zmiany statusu produktu z leku OTC na suplement diety.
Większość producentów, z którymi PMR przeprowadziło wywiady na potrzeby raportu przyznała, że trend zmiany statusu leków OTC na suplementy diety będzie się utrzymywał w Polsce w najbliższym czasie.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH