- Nie dość więc, że dzieci urodzone w tej grupie społecznej mają zapewniony lepszy start życiowy, to w dodatku mają większe szanse na dobre zdrowie - komentuje dr Hozyasz.
Natomiast wzrastająca sprzedaż mleka modyfikowanego i odżywek dla dzieci świadczy raczej o krótkim okresie karmienia piersią przez przeciętną matkę Polkę. Od roku 2004 trwa w Polsce baby boom. GUS odnotował w 2005 roku 364,4 tys. urodzeń żywych oraz 374,2 tys.
w roku 2006. Wzrostowi urodzeń towarzyszy zwiększenie sprzedaży produktów dla dzieci. W ciągu pięciu ostatnich lat segment żywności dla niemowląt i dzieci podwoił swoją wartość.
Przyczyn należy upatrywać nie tylko w baby boom, ale także w szybkim powrocie kobiet do pracy i braku czasu na przygotowywanie posiłków. Ów segment produktów dla niemowląt i dzieci jest zresztą ściśle kontrolowany, podany ostrym rygorom jakościowym.
- Niestety, na rynku niedostępne są produkty o tym samym składzie podstawowym, ale różnym stopniu suplementacji mikroelementami i witaminami - ubolewa dr Hozyasz. - Inną np. zawartość żelaza powinny mieć posiłki uzupełniające spożywane w objętości 100 ml i 400 ml przez niemowlęta w drugim półroczu karmione piersią. Tego "gotowce" nie uwzględniają. Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.