Niekonwencjonalna kampania

"Reytan" Jana Matejki i "Dama z łasiczką" Leonarda da Vinci - fragmenty tych obrazów wykorzystali twórcy kampanii wizerunkowej ogólnopolskiej sieci klinik medycznych Lux Med. Celem kampanii jest innowacyjne pozycjonowanie tej marki w świadomości kluczowych grup klientów.
Prace nad bodaj pierwszą tego typu kampanią na rynku usług medycznych trwały od początku roku. Samo sporządzenie profesjonalnych kopii obrazów trwało kilka miesięcy.
- Poprzez nową kreację marki Lux Med odchodzi od pokazywania w konwencjonalny sposób usług świadczonych w placówkach medycznych. Łamiąc konwencję pokazujemy, że ważne są inne wartości: szeroki dostęp do wiedzy medycznej, pojmowanej jako sztuka lekarska - wyjaśnia Ewa Kochańska, dyrektor marketingu Lux Med SA. - Projekty sprawdzone zostały na wszystkich ważnych polach eksploatacji - od reklamy zewnętrznej, prasowej, po okolicznościowe opakowania i formy reklamy internetowej. Szczegółowym testom poddane zostało hasło "Medycyna jest sztuką".
Jako pierwsi nowy wizerunek Lux Med zobaczyli widzowie takich wydarzeń artystycznych, jak Ca Ira Rogera Watersa w Poznaniu oraz Ladies Jazz Festival w Gdyni. Od września kampania pojawiła się na billboardach w Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi i Warszawie.

Było wiele wariantów

Ewa Kochańska, dyrektor marketingu Lux Med SA: - Celem kampanii było zdecydowane odróżnienie się od konkurencji. Osiągnięcie tego celu wymagało przełamania dotychczasowej konwencji komunikacji marketingowej usług medycznych. A kiedy przełamuje się schematy, zazwyczaj pojawiają się z jednej strony głosy entuzjastów nowego, a z drugiej tradycjonalistów.
- Prace nad nowym wizerunkiem trwały dość długo. Rozważanych było wiele wariantów. Odrzucone zostały projekty konwencjonalne, oparte na skojarzeniach tradycyjnie wykorzystywanych przez branżę. Poszukiwaliśmy wartości, jakie wiążą się z medycyną, a nie tylko pozytywnych emocji, które można połączyć z wieloma innymi sytuacjami. Myślę, że poprzez kampanię wizerunkowi "Medycyna jest sztuką" Lux Med wprowadził nowy sposób komunikacji marketingowej usług medycznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH