Niekonwencjonalna kampania

"Reytan" Jana Matejki i "Dama z łasiczką" Leonarda da Vinci - fragmenty tych obrazów wykorzystali twórcy kampanii wizerunkowej ogólnopolskiej sieci klinik medycznych Lux Med. Celem kampanii jest innowacyjne pozycjonowanie tej marki w świadomości kluczowych grup klientów.
Prace nad bodaj pierwszą tego typu kampanią na rynku usług medycznych trwały od początku roku. Samo sporządzenie profesjonalnych kopii obrazów trwało kilka miesięcy.
- Poprzez nową kreację marki Lux Med odchodzi od pokazywania w konwencjonalny sposób usług świadczonych w placówkach medycznych. Łamiąc konwencję pokazujemy, że ważne są inne wartości: szeroki dostęp do wiedzy medycznej, pojmowanej jako sztuka lekarska - wyjaśnia Ewa Kochańska, dyrektor marketingu Lux Med SA. - Projekty sprawdzone zostały na wszystkich ważnych polach eksploatacji - od reklamy zewnętrznej, prasowej, po okolicznościowe opakowania i formy reklamy internetowej. Szczegółowym testom poddane zostało hasło "Medycyna jest sztuką".
Jako pierwsi nowy wizerunek Lux Med zobaczyli widzowie takich wydarzeń artystycznych, jak Ca Ira Rogera Watersa w Poznaniu oraz Ladies Jazz Festival w Gdyni. Od września kampania pojawiła się na billboardach w Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi i Warszawie.

Było wiele wariantów

Ewa Kochańska, dyrektor marketingu Lux Med SA: - Celem kampanii było zdecydowane odróżnienie się od konkurencji. Osiągnięcie tego celu wymagało przełamania dotychczasowej konwencji komunikacji marketingowej usług medycznych. A kiedy przełamuje się schematy, zazwyczaj pojawiają się z jednej strony głosy entuzjastów nowego, a z drugiej tradycjonalistów.
- Prace nad nowym wizerunkiem trwały dość długo. Rozważanych było wiele wariantów. Odrzucone zostały projekty konwencjonalne, oparte na skojarzeniach tradycyjnie wykorzystywanych przez branżę. Poszukiwaliśmy wartości, jakie wiążą się z medycyną, a nie tylko pozytywnych emocji, które można połączyć z wieloma innymi sytuacjami. Myślę, że poprzez kampanię wizerunkowi "Medycyna jest sztuką" Lux Med wprowadził nowy sposób komunikacji marketingowej usług medycznych.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH