Przywiązanie klienta do zdrowia

Banki coraz bardziej interesują się możliwościami promocyjnymi... opieki medycznej.

Instytucje bankowe uznały ochronę zdrowia za perspektywiczny rynek i coraz częściej poszerzają swoją ofertę, wprowadzając do niej pakiety medyczne. Od pewnego czasu niemal co miesiąc słyszymy o kolejnym banku ogłaszającym, że oferuje swoim klientom ubezpieczenie zdrowotne.

Być może to przedsmak wojny o klienta, która rozpęta się na dobre, kiedy dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne zostaną usankcjonowane legislacyjnie.

Zdaniem ekspertów, polisy oferowane przez banki we współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi i firmami abonamentowymi to potencjalnie ciekawy kanał dystrybucji dla ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce.

Banki często przecież oferują produkty ubezpieczeniowe (bancassurance) i są instytucjami, które potrafią minimalizować ryzyko, posiadając do tego odpowiednie instrumenty. Dzięki efektowi skali taniej kupują usługi od ubezpieczyciela czy sieci przychodni, a to powoduje, że ceny produktów dla klientów banków są z oczywistych względów atrakcyjniejsze niż tych oferowanych indywidualnemu odbiorcy.

Jest popyt, jest podaż

Jak twierdzą bankowcy, wprowadzane przez nich produkty to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, dynamiczny wzrost prywatnego sektora medycznego oraz stan publicznej opieki zdrowotnej.

- W 2010 roku wartość rynku prywatnej opieki medycznej w Polsce wyniosła około 34 mld zł. Według szacunków analityków, do 2012 roku rynek będzie się powiększał o co najmniej 10% rocznie.

Prywatna opieka medyczna przestała być luksusem. Dlatego liczymy na duże zainteresowanie naszą ofertą, zwłaszcza że ceny dostępnych abonamentów medycznych zaczynają się od 25 zł - mówi Mirosława Olszewska-Karatoprakliew, dyrektor departamentu bancassurance w Polbanku EFG.

- Dla osoby zarabiającej np. 2,5 tys. zł to mniej niż równowartość dwóch godzin pracy. Zdarza się, że planując wizytę w publicznej przychodni, musimy zarezerwować na nią nawet pół dnia - dodaje Olszewska-Karatoprakliew.

Odpowiadając więc na potrzeby rynku, Polbank od 1 marca wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie zdrowotne MediKomfort w postaci pięciu różnych pakietów. Każdy z nich występuje w wariantach indywidualnym i rodzinnym. Najtańszy kosztuje 25 zł i zapewnia dostęp do sześciu najczęściej wybieranych lekarzy specjalistów oraz 39 różnych badań.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.