Przywiązanie klienta do zdrowia

Banki coraz bardziej interesują się możliwościami promocyjnymi... opieki medycznej.

Instytucje bankowe uznały ochronę zdrowia za perspektywiczny rynek i coraz częściej poszerzają swoją ofertę, wprowadzając do niej pakiety medyczne. Od pewnego czasu niemal co miesiąc słyszymy o kolejnym banku ogłaszającym, że oferuje swoim klientom ubezpieczenie zdrowotne.

Być może to przedsmak wojny o klienta, która rozpęta się na dobre, kiedy dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne zostaną usankcjonowane legislacyjnie.

Zdaniem ekspertów, polisy oferowane przez banki we współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi i firmami abonamentowymi to potencjalnie ciekawy kanał dystrybucji dla ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce.

Banki często przecież oferują produkty ubezpieczeniowe (bancassurance) i są instytucjami, które potrafią minimalizować ryzyko, posiadając do tego odpowiednie instrumenty. Dzięki efektowi skali taniej kupują usługi od ubezpieczyciela czy sieci przychodni, a to powoduje, że ceny produktów dla klientów banków są z oczywistych względów atrakcyjniejsze niż tych oferowanych indywidualnemu odbiorcy.

Jest popyt, jest podaż

Jak twierdzą bankowcy, wprowadzane przez nich produkty to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, dynamiczny wzrost prywatnego sektora medycznego oraz stan publicznej opieki zdrowotnej.

- W 2010 roku wartość rynku prywatnej opieki medycznej w Polsce wyniosła około 34 mld zł. Według szacunków analityków, do 2012 roku rynek będzie się powiększał o co najmniej 10% rocznie.

Prywatna opieka medyczna przestała być luksusem. Dlatego liczymy na duże zainteresowanie naszą ofertą, zwłaszcza że ceny dostępnych abonamentów medycznych zaczynają się od 25 zł - mówi Mirosława Olszewska-Karatoprakliew, dyrektor departamentu bancassurance w Polbanku EFG.

- Dla osoby zarabiającej np. 2,5 tys. zł to mniej niż równowartość dwóch godzin pracy. Zdarza się, że planując wizytę w publicznej przychodni, musimy zarezerwować na nią nawet pół dnia - dodaje Olszewska-Karatoprakliew.

Odpowiadając więc na potrzeby rynku, Polbank od 1 marca wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie zdrowotne MediKomfort w postaci pięciu różnych pakietów. Każdy z nich występuje w wariantach indywidualnym i rodzinnym. Najtańszy kosztuje 25 zł i zapewnia dostęp do sześciu najczęściej wybieranych lekarzy specjalistów oraz 39 różnych badań.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH