Trzecia edycja programu "Mam Haka na Raka"

Zwycięzcą trzeciej edycji Programu dla Młodzieży "Mam Haka na Raka" zostało XXIII Liceum Ogólnokształcące im. ks. prof. J. Tischnera z Łodzi.

Kampania stworzona przez łódzkich licealistów - "Rak prostaty = zmowa milczenia?" - zostanie zrealizowana jako ogólnokrajowa akcja zachęcająca mężczyzn do wykonywania badań w kierunku raka prostaty. Laureatów poznaliśmy 28 maja br. podczas Gali Finałowej, która odbyła się w klubie Palladium w Warszawie.

Ideą przewodnią kampanii jest odwołanie się do faktu, że o raku prostaty nie mówi się wcale. Motyw plastra jest wyrazistym symbolem skrępowania, a spot może zaskakiwać swoim rozwiązaniem dzięki wykorzystaniu głównego pomysłu "zrywania plastra" z ust pacjenta jako symbolu "zerwania" zmowy milczenia.

W finałowej trójce znalazły się też dwie szkoły z woj. opolskiego: I Liceum Ogólnokształcące im. B. Chrobrego z Brzegu z kampanią "Najwyższy czas na pierwszy raz" zajęło drugie miejsce.

Natomiast drużyna z Zespołu Szkół Rolniczych z Prudnika z hasłem "Niech badanie gruczołu prostaty wpisze się na stałe w rytm twojego życia", zajęła trzecią pozycję.

Głosowali także internauci, którzy nagrodę przyznali kampanii "Nie czas umierać. Badaj prostatę", stworzonej przez III Liceum im. Cypriana Kamila Norwida w Koninie, oddając na ich pomysł 2566 głosów. Ponadto przyznano Nagrodę Mediów. Statuetka trafiła do V Liceum Ogólnokształcącego w Piotrkowie Trybunalskim.

Organizatorem programu "Mam Haka na Raka" jest Polska Unia Onkologii, a partnerem strategicznym firma GlaxoSmithKline. Patronat honorowy nad programem objęli m.in. minister zdrowia i minister edukacji narodowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH