Główny Inspektor Farmaceutyczny informuje o swoim stanowisku wobec publikacji prasowych dotyczących zakazu reklamy aptek. Inspektor przypomina, że wbrew niektórym publikacjom, farmaceuta nie tylko może, ale ma wręcz obowiązek poinformować pacjenta o możliwości nabycia tańszego odpowiednika leku refundowanego przepisanego na recepcie, zgodnie z art. 44 ust. 1 ustawy o refundacji leków.

Nie zabrania tego również art. 94a ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne.

GIF przypomina, że organy Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej popierają prowadzenie opieki farmaceutycznej. Wyjaśnia jednocześnie, że jej sprawowanie polega na dokumentowanym procesie, w którym farmaceuta, współpracując z pacjentem i lekarzem, czuwa nad prawidłowym przebiegiem farmakoterapii w celu uzyskania określonych jej efektów poprawiających jakość życia pacjenta.

"Tymczasem oferowane programy lojalnościowe, które zostały zakwestionowane przez wojewódzkich inspektorów farmaceutycznych, sprowadzały się do naliczania kolejnych punktów za dokonane zakupy i możliwości ich wymiany na nagrody, co trudno uznać za opiekę farmaceutyczną, o której mowa w ustawie o izbach aptekarskich" - informuje GIF.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH