Poznaliśmy laureatów

Kampania "Nie wiąż się z papierosem" zwyciężyła w IV edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży "Mam Haka na Raka". Projekt autorstwa zespołu z I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica z Lublina zyskał największe uznanie jury.

Po raz pierwszy w historii programu premierowy pokaz spotu telewizyjnego, radiowego i plakatu odbył się już podczas Gali Finałowej 10 czerwca w Centrum Expo w Warszawie.

Toksyczny związek

Autorkami zwycięskiego pomysłu są Kinga Witkowska, Julia Jaglewicz, Aleksandra Bodys, Karolina Tybulczuk i Agnieszka Konarzewska. Opiekę nad zespołem sprawuje Małgorzata Drozd. Projekt stworzony przez licealistki ujmuje problematykę palenia papierosów w niekonwencjonalny sposób.

Bohaterką kampanii jest młoda kobieta, palaczka, zawierająca związek małżeński z papierosem. Na początku spotu telewizyjnego widzimy, jak w białej sukni z zadowoleniem oddaje się nałogowi.

Następnie obserwujemy ją w różnych momentach życia, w których papieros jest nieodłącznym elementem.

Jej relacja z papierosem nie ma szczęśliwego zakończenia. Związek kończy choroba - rak płuca, będąca wynikiem nałogu bohaterki. W ostatniej scenie widzimy kobietę, odartą z urody, młodości, pięknego uśmiechu - łysą, po chemioterapii w szpitalu.

Takie ostrzeżenie jest skuteczne

- Zwycięska kampania doskonale realizuje cel tegorocznej edycji programu, czyli zniechęcenie młodzieży do sięgania po papierosy, a tym samym zapobieganie nowotworowi płuca. Aż 38% młodych ludzi ze szkół ponadgimnazjalnych deklaruje, że pali - mówił podczas Gali Finałowej dr Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii, organizatora programu.

- Coraz częściej zauważamy, iż tendencja ta nasila się wśród dziewcząt.

Jestem przekonany, że wybrana kampania dotrze do ludzi młodych i przekona ich, że nie watro marnować zdrowia i życia dla nałogu - dodał dr Janusz Meder.

Poza przyznaniem nagrody głównej, wyróżniono jeszcze cztery zespoły w dodatkowych kategoriach. Nagrodę mediów, przyznaną przez Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia, zdobył zespół z IV Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki z Torunia za kampanię "Niepalenie ułatwia zbliżenie".

Według przedstawicieli mediów, projekt ten w najlepszy sposób odwołuje się do realiów, w jakich funkcjonuje młodzież.

Nagroda Studentów Medycyny przypadła zespołowi z II Liceum Ogólnokształcącego im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego ze Świdnika za kampanię "Jara cię to?". Natomiast zespół z IV Liceum Ogólnokształcącego im. Hanki Sawickiej z Kielc otrzymał nagrodę w kategorii specjalnej za działania lokalne, przyznaną przez Związek Powiatów Polskich oraz Stowarzyszenie Zdrowych Miast Polskich.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH