Forum dyskusyjne w internecie to swoisty odpowiednik zapomnianej już książki skarg i zażaleń. Warto je mieć, bo to dowód otwartości wobec pacjentów.

Jak cię widzą, tak cię piszą! Nie wystarczy, że szpital ma wszystkie normy ISO, a jego celem jest dobro pacjenta przede wszystkim.
W czasie, gdy internet stał się ważkim nośnikiem informacji, to elementem PR jest także własna witryna w światowej sieci. Przejrzeliśmy strony kilku szpitali wojewódzkich. Wrażenia są mieszane.
Ogólnie rzecz traktując - strony są rzadko aktualizowane, a niekiedy odnosi się wrażenie, że postawiono je w internecie tylko dlatego, że tak... wypada.

Skrajne przykłady

Szpital Wojewódzki im. M. Kopernika w Gdańsku ma tylko internetowy adres (www.kopernik.internetdsl.pl), który prowadzi do komunikatu o "błędzie 403". To oznacza, że pod danym adresem nie ma tego, co powinno być. I nie jest ważne, że teraz link ten może jest już aktywny. Z punktu widzenia dbałości o własny wizerunek takie wpadki są niedopuszczalne. Nie buduje dobrej opinii także strona, na której informuje się: "Przepraszamy, ale serwis chwilowo dostępny jest tylko dla użytkowników przeglądarki Internet Explorer". Szpital Wojewódzki w Koszalinie (www.swk.med.
pl) może być posądzony o faworyzowanie produktów Microsoftu. Oczywiście to żart, ale każdy spec od PR podpowie dyrekcji koszalińskiego szpitala, żeby zrobić z tym porządek.
Z innych powodów naszą uwagę zwróciły m.in. strony: Szpitala Wojewódzkiego nr 5 w Sosnowcu (www.wss5.pl) i Szpitala Wojewódzkiego w Zamościu (www.szpital.
zamosc.tpnet.pl). Zasób informacji na tych stronach jest podobny, z tym, że zamojska góruje nad sosnowiecką grafiką i aż pięciojęzyczną wersją! Nic dziwnego, że witryna zamojskiej placówki jest tak atrakcyjna, skoro w 2006 r. lecznica zdobyła pierwsze miejsce w ogólnopolskim rankingu szpitali tygodnika "Newsweek Polska" i Towarzystwa Promocji Jakości Opieki Zdrowotnej.

Dobre pomysły

Bardzo spodobał się nam pomysł ze słowniczkiem pojęć (medycznych).
Drobna rzecz, a cieszy. Pokazuje, że w Zamościu traktują pacjenta w sposób partnerski.
Czego brakuje najlepszym nawet stronom www? Naszym zdaniem - możliwości wypowiadania się na nich.
Najłatwiej uzyskać to poprzez tzw.
forum, czyli miejsce, gdzie pacjenci wymieniają się poglądami, radami, opiniami itp. Forum dyskusyjne to swoisty odpowiednik zapomnianej już książki skarg i zażaleń. Warto je mieć, bo to dowód otwartości wobec pacjentów. Poza tym lepiej, by niezadowoleni krytykowali szpital na jego stronach niż kolumnach gazet, bo wówczas mogą być potrzebni specjaliści od "gaszenia" sytuacji kryzysowych...

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.