Pacjent o lekarzu w internecie pisze

Lekarze coraz częściej w prowadzeniu swoich praktyk korzystają z internetu. Nie sposób już odciąć się od sieci, w której pojawiają się nazwiska specjalistów i dane adresowe gabinetów, ale także opinie pacjentów - pozytywne i negatywne oczywiście też. Najwięcej znajdziemy ich w portalu ZnanyLekarz.pl.

W bazie portalu ZnanyLekarz.pl znajduje się obecnie 140 tysięcy lekarzy i prawie 500 tys. opinii. Natomiast swój kalendarz przyjęć, poprzez który pacjenci mogą sprawdzić dostępność i umówić wizytę, udostępnia ok. 5000 specjalistów, a liczba umówionych wizyt miesięcznie sięga 100 tysięcy.

Powszechnie dostępne bazy

W serwisie widnieją nazwiska lekarzy, którzy prowadzą prywatne praktyki lub pracują w placówkach ochrony zdrowia. Jak wyjaśnia Iwona Dziedzic-Gawryś, PR manager portalu ZnanyLekarz.pl, dane o ich działalności pochodzą z różnych, ale weryfikowanych źródeł, m.in. internetowego spisu Naczelnej Izby Lekarskiej czy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

- Są to powszechnie dostępne bazy z publicznymi danymi. Jeżeli lekarz figuruje w nich i jest czynny zawodowo, mamy prawo wykorzystywać te dane. Zawód lekarza jest zawodem zaufania publicznego - mówi.

Wyjaśnia też, że specjaliści, których profile znajdziemy na ZnanyLekarz.pl, podzieleni są na trzy kategorie:

• lekarzy, k tórzy są klientami serwisu, uzupełnili swój profil i udostępniają swój kalendarz wizyt

• lekarzy, którzy nie są klientami serwisu, ale ich profil jest zweryfikowany, czyli weszli na niego, zostawili swój adres mailowy, mają dostęp do bezpłatnego konta, zamieścili swoje zdjęcie i mogą odpowiadać na opinie użytkowników

• lekarzy, którzy są w bazie, ale nie aktywowali swojego profilu.

Możesz zgłosić nadużycie

Od razu warto poruszyć drażliwą dla lekarzy kwestię negatywnych opinii pacjentów. Jak zapewnia Iwona Dziedzic- -Gawryś, dla wszystkich tych trzech grup dostępny jest proces zgłaszania nadużyć w takiej sytuacji.

- Lekarze mogą zgłosić nadużycie do każdej opinii, choć nie każdą usuniemy. Zależy nam, by obydwie strony miały możliwość przedstawienia swoich racji. Istnieją zatem dwie drogi rozwiązywania takich sporów. Przede wszystkim zachęcamy lekarza do odpowiedzi na opinię. Wtedy również inni użytkownicy widzą, jakie jest stanowisko w tej sprawie obu stron. Wpływa to także pozytywnie na wizerunek lekarza i dodaje mu wiarygodności - wyjaśnia nasza rozmówczyni.

Druga opcja to wymiana wiadomości mailowych z pacjentem za pośrednictwem serwisu. - W takiej korespondencji często pojawiają się prośba o ponowną wizytę, przeprosiny albo zaproszenie na spotkanie, w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji - mówi Dziedzic-Gawryś.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH