Pacjent ma większy wybór

Rozmowa z PAWŁEM SIECZKIEWICZEM, współzałożycielem platformy Telemedi.co, umożliwiającej zdalne konsultacje z lekarzami. Prezentacja tego systemu była jedną z trzech wyróżnionych podczas European Start-up Days, imprezy towarzyszącej VIII Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu (Katowice, 18-20 maja 2016 r.), w której wzięło udział ponad 100 polskich start-upów.

Rynek Zdrowia: - Kto korzysta ze zdalnych konsultacji medycznych?

Paweł Sieczkiewicz: - Nasze rozwiązanie wdrożyliśmy trzy lata temu. Współpracujemy obecnie z ok. 70 lekarzami różnych specjalności. Ze zdalnych konsultacji korzystają przede wszystkim osoby młode oraz w średnim wieku, najczęściej kobiety. Kolejną ważną grupą użytkowników są nasi rodacy mieszkający poza granicami kraju, którzy chcą zasięgnąć porady lekarskiej w języku polskim.

Ponadto wśród korzystających z naszego rozwiązania nie brakuje pacjentów, którym zależy na uzyskaniu drugiej opinii, dotyczącej np. wcześniej postawionego rozpoznania lub interpretacji wyników badań diagnostycznych.

- Wideo, audio lub czat - który sposób kontaktu z lekarzem użytkownicy wybierają najchętniej?

- Dotychczas ze zdalnych konsultacji za pośrednictwem Telemedi.co skorzystało ok. 14 tysięcy osób. W przypadku bardziej wstydliwych problemów zdrowotnych użytkownicy najchętniej wybierają sposób tekstowy, z kolei osoby starsze zwykle kontaktują się z lekarzem telefonicznie. Natomiast młodsi często decydują się na wideokonsultacje. Maksymalny czas zdalnej konsultacji to 15 minut, a średni - 8 minut.

Poza klientami indywidualnymi ze zdalnych konsultacji u lekarzy współpracujących z Telemedi.co korzystają firmy ubezpieczeniowe, które tego rodzaju usługę włączyły do swojej oferty. Jako podwykonawca kooperujemy z kilkoma takimi podmiotami, w których łącznie zarejestrowanych jest prawie 80 tys. kont abonenckich.

- Wiele czynników, także demograficznych, wskazuje, że zdalne konsultacje medyczne mają przyszłość. Czy jednak łatwo było namówić lekarzy do współpracy?

- Do niedawna rozwój takich usług w naszym kraju utrudniał brak przepisów umożliwiających zdalne wystawianie recept i skierowań. Od kilku miesięcy znowelizowane regulacje prawne już nie stwarzają takich barier.

Jeżeli chodzi o podejście lekarzy do takiego rozwiązania, można powiedzieć, że wygląda ono „pół na pół”. Część lekarzy bardzo chętnie zaangażowała się w to przedsięwzięcie, a mniej więcej drugie tyle uważa, że każda konsultacja wymaga obecności pacjenta w gabinecie.

Nasz projekt jest bardzo rozwojowy. Możliwe jest jego rozbudowanie między innymi poprzez zastosowanie mobilnych urządzeń medycznych, na bieżąco monitorujących różne parametry życiowe, np. ciśnienie tętnicze.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.