Pacjent ma większy wybór

Rozmowa z PAWŁEM SIECZKIEWICZEM, współzałożycielem platformy Telemedi.co, umożliwiającej zdalne konsultacje z lekarzami. Prezentacja tego systemu była jedną z trzech wyróżnionych podczas European Start-up Days, imprezy towarzyszącej VIII Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu (Katowice, 18-20 maja 2016 r.), w której wzięło udział ponad 100 polskich start-upów.

Rynek Zdrowia: - Kto korzysta ze zdalnych konsultacji medycznych?

Paweł Sieczkiewicz: - Nasze rozwiązanie wdrożyliśmy trzy lata temu. Współpracujemy obecnie z ok. 70 lekarzami różnych specjalności. Ze zdalnych konsultacji korzystają przede wszystkim osoby młode oraz w średnim wieku, najczęściej kobiety. Kolejną ważną grupą użytkowników są nasi rodacy mieszkający poza granicami kraju, którzy chcą zasięgnąć porady lekarskiej w języku polskim.

Ponadto wśród korzystających z naszego rozwiązania nie brakuje pacjentów, którym zależy na uzyskaniu drugiej opinii, dotyczącej np. wcześniej postawionego rozpoznania lub interpretacji wyników badań diagnostycznych.

- Wideo, audio lub czat - który sposób kontaktu z lekarzem użytkownicy wybierają najchętniej?

- Dotychczas ze zdalnych konsultacji za pośrednictwem Telemedi.co skorzystało ok. 14 tysięcy osób. W przypadku bardziej wstydliwych problemów zdrowotnych użytkownicy najchętniej wybierają sposób tekstowy, z kolei osoby starsze zwykle kontaktują się z lekarzem telefonicznie. Natomiast młodsi często decydują się na wideokonsultacje. Maksymalny czas zdalnej konsultacji to 15 minut, a średni - 8 minut.

Poza klientami indywidualnymi ze zdalnych konsultacji u lekarzy współpracujących z Telemedi.co korzystają firmy ubezpieczeniowe, które tego rodzaju usługę włączyły do swojej oferty. Jako podwykonawca kooperujemy z kilkoma takimi podmiotami, w których łącznie zarejestrowanych jest prawie 80 tys. kont abonenckich.

- Wiele czynników, także demograficznych, wskazuje, że zdalne konsultacje medyczne mają przyszłość. Czy jednak łatwo było namówić lekarzy do współpracy?

- Do niedawna rozwój takich usług w naszym kraju utrudniał brak przepisów umożliwiających zdalne wystawianie recept i skierowań. Od kilku miesięcy znowelizowane regulacje prawne już nie stwarzają takich barier.

Jeżeli chodzi o podejście lekarzy do takiego rozwiązania, można powiedzieć, że wygląda ono „pół na pół”. Część lekarzy bardzo chętnie zaangażowała się w to przedsięwzięcie, a mniej więcej drugie tyle uważa, że każda konsultacja wymaga obecności pacjenta w gabinecie.

Nasz projekt jest bardzo rozwojowy. Możliwe jest jego rozbudowanie między innymi poprzez zastosowanie mobilnych urządzeń medycznych, na bieżąco monitorujących różne parametry życiowe, np. ciśnienie tętnicze.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH