Pojęcie innowacyjności, niestety, swoim "duchem" bardziej jest związane ze sferą marketingu oraz promocji niż z rzeczywistą oceną technologii medycznych.

Posiadamy natomiast doskonałe narzędzia, pozwalające odróżniać skuteczne terapie od nieskutecznych. Od 30 lat na świecie, a od 10 lat w Polsce - za sprawą Agencji Oceny Technologii Medycznych, a od 1 stycznia bieżącego roku - Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (AOTMiT) mamy możliwości dokonywania rzetelnej oceny, czy nowa technologia rzeczywiście stanowi przełom w terapii.

Codziennie sprawdzamy więc, czy to, co nazywane jest innowacyjną, przełomową technologią rzeczywiście stanowi przełom w terapii oraz czy nowa metoda leczenia jest naprawdę lepsza od tego, czym już dysponujemy, wreszcie - czy pojawiająca się nowość daje oczekiwane korzyści dla pacjentów.

Trzeba mieć na uwadze, że poruszamy się w gąszczu licznych badań klinicznych, trudnych i zawiłych pojęć, a czasami bliżej nieokreślonych tzw. punktów końcowych w tychże badaniach klinicznych.

Prawie lub zdecydowana większość prowadzonych badań klinicznych wiąże się z opublikowaniem ich wyników, które są istotne statystycznie.

Dlatego tak bardzo ważna jest rzetelna ocena tego, czy to wyniki istotne pod względem statystycznym pozwalają na stwierdzenie, że dana technologia medyczna jest przydatna klinicznie, a także czy jest bezpieczna dla pacjentów oraz skuteczniejsza od tego, co było do tej pory.

Realizacji m.in. tych właśnie celów służy w Polsce AOTMiT oraz cała metodologia oceny technologii medycznych stosowana na świecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.