Na kolejkach do leczenia zyskuje prywatny sektor

Wzrasta zainteresowanie dodatkowymi ubezpieczeniami zdrowotnymi - rocznie przybywa ich w granicach 12%. Firmy wykupują pakiety medyczne dla pracowników. Ale najszybciej przybywa klientów indywidualnych. W tym roku liczba wykupywanych przez nich pojedynczych usług i świadczeń zwiększyła się aż o ok. 30%.

Generalną przyczyną jest brak poprawy w publicznym sektorze zdrowia, w związku z czym ludzie na własną rękę szukają zabezpieczenia medycznego - wyjaśnia Anna Rulkiewicz, prezes Związku Pracodawców Medycyny Prywatnej oraz firmy Lux Med, która ma pod opieką 1,8 mln pacjentów.

Zwraca uwagę, że f irmy oferujące pakiety medyczne koncentrował y się dotychczas na klientach korporacyjnych. Teraz otworzyły się również na klientów indywidualnych. - Ludzie coraz chętniej wykupują pojedyncze konsultacje i badania - zauważa.

Kolejki są wszędzie, ale...

Jej zdaniem to jedna z przyczyn kolejek w prywatnych placówkach. - Nie jest już tak, jak 5-10 lat temu, kiedy pacjent komercyjny przyjmowany był natychmiast. Na przykład na konsultacje z endokrynologiem trzeba czekać od jednego do trzech tygodni. W publicznej placówce w Warszawie na planową wizytę oczekuje się w tej chwili średnio 200 dni, bo tych specjalistów jest bardzo niewielu - tłumaczy Anna Rulkiewicz.

- Największym problemem jest brak personelu medycznego. Sektor prywatny nie funkcjonuje na bezludnej wyspie, też musi zabiegać o lekarzy. Gdy rośnie zapotrzebowanie na usługi komercyjne, a lekarzy nie przybywa, to automatycznie wydłużają się kolejki, wszędzie są coraz dłuższe - przyznaje.

Jej zdaniem ogólna prawidłowość jest taka, że im dłuższy czas oczekiwania na świadczenia w sektorze publicznym - a jak twierdzi, obecne reformy raczej nie rozwiążą problemu kolejek w państwowej służbie zdrowia - tym większe zainteresowanie pacjentów sektorem prywatnym.

Dodajmy, że również według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń, dodatkowo wybierane abonamenty zdrowotne obejmują najczęściej te usługi, które w państwowej służbie zdrowia wiążą się z najdłuższym oczekiwaniem.

Odpowiedź na rosnący popyt

O rosnącym popycie na usługi zdrowotne dobrze wiedzą inwestorzy. W maju tego roku weszła do Polski firma MediSky International z działającej od 15 lat w regionie Europy Środkowo-Wschodniej MediHelp International Group.

- Otwieramy się na nowe, obiecujące rynki. Zdecydowaliśmy się rozpocząć działalność w Polsce, gdzie obserwujemy wzrost zainteresowania prywatną opieką zdrowotną - mówił Zahal Levy, prezes MediSky International, podczas inauguracji działalności w naszym kraju. Międzynarodowe prywatne ubezpieczenie zdrowotne MediSky Healthcare Plan umożliwia korzystanie z opieki zdrowotnej w kraju i za granicą.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.