Jak przełamano stagnację

Cofamy się o 15 lat... To czas, kiedy firma była w okresie stagnacji. Miała problem z brakiem nowych molekuł w portfolio produktowym. Była dużym przedsiębiorstwem, ale z mglistymi perspektywami rozwoju. Rodzina Boehringerów podjęła wówczas trudną decyzję o kompleksowej reorganizacji koncernu.
- Teraz widoczne są efekty tamtych zmian - mówi Jean Bonnet, przypominając, że zanim koncern podejmie fundamentalną decyzję o zmianie, musi upłynąć przynajmniej 10 lat, zanim pojawią się pierwsze rezultaty. - Między innymi dzięki temu możemy sobie dzisiaj pozwolić na wejście na nowy dla nas rynek onkologii.
Atutem Boehringer Ingelheim w konkurencji z rywalami, dopiero startującymi w tym obszarze, jest charakter firmy: - Nasz projekt nie musi przynieść natychmiastowego zwrotu nakładów.
Możemy inwestować w lek i generować zyski o wiele później, niż mogą sobie na to pozwolić giełdowe firmy - dodaje nasza rozmówca.
Poza tym, że koncern ma narzędzia do rozwoju kolejnych kandydatów na innowacyjne leki, dysponuje dużym i nowoczesnym zapleczem naukowym.
Dzisiaj przełomowe odkrycia zwykle nie powstają w laboratoriach koncernów farmaceutycznych. Nowości są raczej przechwytywane z rynku, najlepiej w II czy III fazie badań, po ich odkryciu w ośrodku akademickim i rozwinięciu przez mniejsze firmy farmaceutyczne.

Wiedeńskie zaplecze naukowe

W 1988 roku Boehringer Ingelheim uruchomił Institute of Molecular Pathology w Wiedniu, który zajmuje się biotechnologią cząsteczek. Dzięki pracy naukowców firma ma dynamiczne portfolio, szczególnie widoczne z perspektywy potencjału i dynamiki rozwoju w pewnych obszarach terapeutycznych.
- Nie aspirujemy do tego, aby być największą firmą na świecie, ale chcemy być liderem w obszarach, na których nam zależy, czyli: POChP, nadciśnienie, ochrona układu sercowo-naczyniowego, choroba Parkinsona i onkologia - podkreśla dyrektor Bonnet.
W Polsce leki firmy Boehringer Ingelheim są obecne od 1970 roku, a oficjalne przedstawicielstwo koncernu w naszym kraju rozpoczęło pracę w 1990 roku.
Obecnie udział firmy w rynku leków w Polsce jest niższy niż obliczany globalnie: - Dążymy do tego, aby zwiększyć go do ok. 2%, co umożliwi dostęp do naszych leków szerszej grupie pacjentów - mówi dr Bonnet.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.