Kiedy ubezpieczyciel wejdzie na rynek medyczny

Po raz kolejny przesunięto termin ogłoszenia strategii PZU 3.0., która ma obejmować okres do 2020 r. Mają się w niej znaleźć cele i plany PZU SA dotyczące m.in. sektora ochrony zdrowia. Ostatnio mówiło się, że strategia ujawniona zostanie w połowie stycznia. Jednak gdy piszemy te słowa, wciąż nic nie wiadomo.</

Wcześniej zapowiadano, że ubezpieczyciel dokona ekspansji na rynek usług medycznych. Od strony finansowej spółka jest na to przygotowana.

- Jesteśmy w tak dobrej sytuacji, że nie mamy - zarówno ze względów kapitałowych, jak i płynnościowych - praktycznie żadnych ograniczeń. Zatem nasza strategia nie będzie się koncentrowała na tym, co możemy zrobić z bardzo niewielkimi zasobami, ale co możemy zrobić z ogromnymi zasobami - ogłosił pod koniec sierpnia zeszłego roku w wypowiedzi dla agencji informacyjnej Newseria Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA.

Wejście na rynek usług medycznych tak dużego gracza jeszcze bardziej umocni pozycję firm ubezpieczeniowych, które według ekspertów, poprzez powiązane z nimi sieci medyczne, już teraz kreują rzeczywistość na rynku zdrowia (z abonamentów medycznych i ubezpieczeń opłacanych przez pracodawcę korzysta w sumie około trzech milionów osób).

Główni gracze

Teraz rynek prywatnych usług medycznych podzielony jest pomiędzy trzech dużych graczy: Lux Med, Medicover i Enel-Med, a także wiele mniejszych przychodni i tysiące prywatnych gabinetów lekarskich.

Liderem jest Grupa Lux Med. Ma 164 placówki własne i przyzakładowe, współpracuje z ponad 1600 poradni medycznych, a także z firmami ubezpieczeniowymi i NFZ. Jak podaje Grupa, pod jej opieką jest ponad 1,4 mln pacjentów, w tym 800 000 z wykupionym abonamentem.

Medicover posiada w Polsce 30 własnych Centrów Medicover w największych miastach oraz Szpital Medicover w warszawskim Wilanowie. Współpracuje z ponad 600 placówkami medycznymi. Każdego roku udziela ponad 2 milionów konsultacji lekarskich i przeprowadza 32 miliony badań. Dysponuje kadrą ponad 1500 lekarzy i 600 pielęgniarek. Ma 650 tys. klientów, w tym 480 tys. abonamentowych.

Z kolei Enel-Med ma pond 300 tys. klientów, w tym ponad 150 tys. abonamentowych. Zatrudnia ok. 960 lekarzy, personel medyczny nielekarski to ok. 470 osób. Współpracuje z ponad 1300 placówek. Przychody w 2013 r. wyniosły prawie 200 mln zł.

Udział w tym gronie tak bogatego jak PZU inwestora sporo zmieniłby na rynku ubezpieczeń zdrowotnych i w ogóle w ochronie zdrowia.

- PZU jest dużym graczem rynkowym i kilka lat temu ogłosił strategię osiągnięcia 5 mld zł ze sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych w ciągu 5 lat. Niestety, nie udało się osiągnąć zakładanego wyniku - przypomina Adam Rozwadowski, prezes Centrum Medycznego Enel-Med S.A.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.