Zapytaliśmy w trzech agencjach PR, co ma zrobić szpital, w którym kobiety boją się rodzić, gdyż doszło tam kiedyś do błędu w sztuce lekarskiej

Szpital w pewnym 130-tysięcznym mieście ma od wielu miesięcy naprawdę dobry oddział ginekologiczno- położniczy. Doświadczony personel, nowoczesne wyposażenie.
Szkopuł w tym, że niespełna rok temu, wskutek błędu w sztuce lekarskiej, urodziło się tam dziecko z poważną wadą. Winny zaniedbania lekarz został zwolniony, a jakości świadczeń na oddziale trudno dziś cokolwiek zarzucić. Dyrekcja jest przekonana, że ta jakość wystarczy, by kobiety bez obaw decydowały się na poród w tym szpitalu. Niestety, na lecznicy nadal ciąży odium nagłośnionego przez media tragicznego zdarzenia.
Jakie działania powinni podjąć szefowie placówki, by odbudować jej dobrą opinię i zachęcić kobiety do korzystania z usług tamtejszej "porodówki"? Takie pytanie zadaliśmy trójce specjalistów w dziedzinie PR. Bo choć przykład naszego pechowego szpitala jest fikcyjny, to sam problem - wręcz przeciwnie...
Eksperci wypowiadali się niezależnie od siebie, stąd niektóre podawane przez nich metody poprawienia wizerunku szpitala w opinii publicznej są zbliżone, acz różnią się w szczegółach dotyczących ich realizacji.

Małgorzata Markowska, senior account manager - healthcare team w firmie Fleishman-Hillard:
Moc miejskiej sensacji

W kontekście wizerunku firm i produktów największą siłę oddziaływania ma plotka. Ta reguła odnosi się również do tego przypadku - negatywna opinia o naszym wymyślonym szpitalu została zbudowana przez pacjentki i potencjalne pacjentki, które powtarzały sobie historię wypadku jako miejską sensację.
Jako pozytywny przykład potwierdzający siłę plotki niech posłuży wizerunek warszawskiego szpitala Św.
Zofii. Choć stosowane tam pogłoski o nacisku na pewne metody budziły kontrowersje - szpital stale cieszy się dobrą sławą wśród pacjentek i przyszłych matek.
Jakie działania powinny zatem przedsięwziąć władze naszego szpitala? Zakładam, że od feralnego wypadku minęło sporo czasu, skoro negatywny wizerunek został utrwalony wśród mieszkańców miasta - powiedzmy, że błąd miał miejsce rok temu, a jedynym działaniem podjętym w związku z sytuacją kryzysową było zwolnienie lekarza, który go popełnił.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH