Zapytaliśmy w trzech agencjach PR, co ma zrobić szpital, w którym kobiety boją się rodzić, gdyż doszło tam kiedyś do błędu w sztuce lekarskiej

Szpital w pewnym 130-tysięcznym mieście ma od wielu miesięcy naprawdę dobry oddział ginekologiczno- położniczy. Doświadczony personel, nowoczesne wyposażenie.
Szkopuł w tym, że niespełna rok temu, wskutek błędu w sztuce lekarskiej, urodziło się tam dziecko z poważną wadą. Winny zaniedbania lekarz został zwolniony, a jakości świadczeń na oddziale trudno dziś cokolwiek zarzucić. Dyrekcja jest przekonana, że ta jakość wystarczy, by kobiety bez obaw decydowały się na poród w tym szpitalu. Niestety, na lecznicy nadal ciąży odium nagłośnionego przez media tragicznego zdarzenia.
Jakie działania powinni podjąć szefowie placówki, by odbudować jej dobrą opinię i zachęcić kobiety do korzystania z usług tamtejszej "porodówki"? Takie pytanie zadaliśmy trójce specjalistów w dziedzinie PR. Bo choć przykład naszego pechowego szpitala jest fikcyjny, to sam problem - wręcz przeciwnie...
Eksperci wypowiadali się niezależnie od siebie, stąd niektóre podawane przez nich metody poprawienia wizerunku szpitala w opinii publicznej są zbliżone, acz różnią się w szczegółach dotyczących ich realizacji.

Małgorzata Markowska, senior account manager - healthcare team w firmie Fleishman-Hillard:
Moc miejskiej sensacji

W kontekście wizerunku firm i produktów największą siłę oddziaływania ma plotka. Ta reguła odnosi się również do tego przypadku - negatywna opinia o naszym wymyślonym szpitalu została zbudowana przez pacjentki i potencjalne pacjentki, które powtarzały sobie historię wypadku jako miejską sensację.
Jako pozytywny przykład potwierdzający siłę plotki niech posłuży wizerunek warszawskiego szpitala Św.
Zofii. Choć stosowane tam pogłoski o nacisku na pewne metody budziły kontrowersje - szpital stale cieszy się dobrą sławą wśród pacjentek i przyszłych matek.
Jakie działania powinny zatem przedsięwziąć władze naszego szpitala? Zakładam, że od feralnego wypadku minęło sporo czasu, skoro negatywny wizerunek został utrwalony wśród mieszkańców miasta - powiedzmy, że błąd miał miejsce rok temu, a jedynym działaniem podjętym w związku z sytuacją kryzysową było zwolnienie lekarza, który go popełnił.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.