Używane dla potrzeb walki konkurencyjnej argumenty, mogą być postrzegane jako spór zwolenników i przeciwników marketingu w aptece. Tym bardziej że dyskusja prowadzona jest z udziałem niektórych przedstawicieli samorządu aptekarskiego, którzy nawet nie ukrywają, że wspierają konkretne hurtownie lub zrzeszenia aptek.

"Dbam o Zdrowie" to program partnerski, stworzony w 2001 r. przez Polską Grupę Farmaceutyczną. Jego celem jest pomoc aptekom w działaniach marketingowych, polegająca m.in. na szkoleniach oraz dostarczeniu gotowych narzędzi i rozwiązań.
Prowadzona w ramach programu akcja edukacyjna dla pacjentów wspomaga też farmaceutów w ich podstawowym zadaniu, czyli pomocy pacjentom w ochronie zdrowia. Z drugiej strony, możliwość zbierania w programie punktów za dowolny zakup promuje apteki i przyciąga do nich pacjentów. W ramach "Dbam o Zdrowie" współpracuje z PGF 2 tys. aptek, a liczba zarejestrowanych pacjentów sięga 1 mln.
Apteka jest przede wszystkim placówką ochrony zdrowia. Z tego względu działania marketingowe powinny być jedynie uzupełnieniem podstawowej misji aptekarza. Lecz apteka to także przedsiębiorstwo, z którego utrzymują się aptekarze i ich rodziny. Ma więc prawo do swojej promocji, np. poprzez uczestniczenie w programach lojalnościowych, organizowanie konkursów dla pacjentów czy stosowanie kart rabatowych. Działania te podlegają oczywiście regulacjom Prawa farmaceutycznego.
Rolą programów marketingowych jest przyciągnąć pacjenta do apteki, a rolą farmaceuty, jak najlepsza opieka nad nim. Marketing ma za zadanie wypromowanie apteki jako miejsca sprzedaży i nie może nakłaniać do zakupu określonych produktów leczniczych ponad potrzeby pacjenta.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH