Podstawowym zadaniem każdej jednostki ochrony zdrowia jest świadczenie usług medycznych dla pacjentów. Realizacja tego zadania nie jest możliwa bez odpowiedniej kadry, posiadającej właściwe kompetencje.

Co ważne, mówiąc o personelu jednostki ochrony zdrowia, nie odnosimy się, jak to miało miejsce w przeszłości, jedynie do osób zatrudnionych na umowę o pracę, ale odwołujemy się do wszystkich osób realizujących zadania danego szpitala.

Analiza obszaru kadrowego podmiotów leczniczych staje się coraz bardziej skomplikowana ze względu na dużą różnorodność form współpracy personelu medycznego, które obejmują tradycyjne umowy o pracę, różnego rodzaju umowy cywilnoprawne, podwykonawstwo w ramach dostawców zewnętrznych czy prowadzenie własnej działalności gospodarczej.

Nowe realia, nowe wyzwania

Ta różnorodność modelów kooperacji mocno komplikuje skuteczne zarządzanie jednostką ochrony zdrowia. Aby podejmować trafne decyzje menedżerowie tego typu podmiotów muszą mieć zapewniony dostęp do danych pracowników i osób współpracujących, dotyczących nie tylko kosztów pracy, ale również np. informacji o posiadanych kwalifikacjach, kursach czy specjalizacjach.

Uzyskanie pełnego obrazu obszaru HR danej organizacji będzie możliwe jedynie dzięki konsolidacji danych dotyczących całego personelu bez względu na jego formę współpracy ze szpitalem. Optymalnym rozwiązaniem jest przechowywanie wszystkich danych dotyczących obsady jednostki medycznej w spójnym systemie informatycznym, zapewniającym szybki i wygodny dostęp do skonsolidowanych danych.

Takie rozwiązanie umożliwia nie tylko realizację zadań wynikających z zatrudnienia pracowników na podstawie kodeksu pracy, ale również obsługę osób współpracujących - realizujących zadania na podstawie kontraktów medycznych. Zintegrowany system informatyczny daje możliwość raportowania z jednego miejsca informacji dotyczących zarówno pracowników, jak i osób współpracujących, co znacznie ogranicza czas pozyskiwania danych z różnych systemów lub z dokumentów przechowywanych w formie papierowej.

Wdrożenie narzędzia wspierającego systemowe zarządzanie obszarem HR ma na celu nie tylko prawidłowe realizowanie podstawowych funkcji HR, takich jak generowanie umów o pracę czy naliczanie wynagrodzeń. Dodatkowe funkcjonalności systemu dają możliwość wsparcia działań związanych z zatrudnianiem pracowników począwszy od procesu rekrutacji, poprzez zarządzanie czasem pracy pracowników czy wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów związanych z przebiegiem zatrudnienia (np. wnioski o zatrudnienie pracownika, o zmianę warunków zatrudnienia czy wnioski urlopowe).

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH