Jak polscy menedżerowie zdrowia korzystają z zasobów Internetu

Dla polskiej medycyny Internet stał się już chlebem powszechnym.
Za sprawą potanienia sprzętu i łatwiejszego dostępu do sieci, ale także zmian w procedurach funkcjonowania służby zdrowia.
Tylko ustawa o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym wymusza obowiązek przesyłania danych w formie elektronicznej.
To samo dotyczy NFZ, czy procedur zamówień publicznych. Ostatnim e-wydarzeniem są nowe druki recept na leki refundowane z kodami kreskowymi, co powinno sprzyjać monitorowaniu ordynacji leków.
- Wskaźnik korzystania z Internetu przez lekarzy niektórych specjalności, jak onkologii czy kardiochirurgii, przekracza w Polsce 95 proc. - twierdzi Jarosław Malec, dyrektor Call Center i Portalu Medycznego Esculap.pl. - W przypadku menedżerów zdrowia wskaźnik ten jest też wysoki i dochodzi do 60 proc. (średni w Polsce - 27 proc.
- red.).
Elżbieta Gelert, dyrektor generalny Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu, zaczyna pracę od lektury kilku portali. Podobnie postępuje Józef Karwowski, prezes NZOZ Intercor w Bydgoszczy.
- Łatwiej i szybciej wejść mi na stronę www, niż znaleźć czas na przerzucanie gazet - wyznaje Józef Karwowski.
Dodaje, że odkąd poprawił się dostęp do Internetu i zwiększyła prędkość przesyłania danych, przestał jeździć na targi medyczne.
Wszelkie nowinki sprzętowe znajduje na stronach producentów i dostawców, tam szuka najkorzystniejszych cen.
- Przez Internet także handluję sprzętem używanym. Coś kupię, coś sprzedam... - mówi prezes NZOZ Intercor.
- Internet jest wykorzystywany z powodzeniem do poprawy organizacji pracy w dużych placówkach medycznych - twierdzi Marek Labon, zastępca dyrektora ds. lecznictwa Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 1 Akademickiego Centrum Klinicznego AM w Gdańsku. - U nas na przykład pomaga ograniczać tworzenie dokumentów informacyjnych.
Natomiast niepomiernie zwiększył tempo obiegu informacji oraz ją upowszechnił. Temu służy też nasza wewnętrzna strona internetowa (www.spsk1.pl).

STO ADRESÓW

Rozwój Internetu ma też drugą stronę medalu. Rośnie liczba danych i miejsc, które oferują informacje o medycynie i farmacji. Są to witryny centralnych urzędów, instytutów naukowo- badawczych, publicznych i prywatnych szpitali oraz przychodni, producentów sprzętu medycznego i leków. Są też największe portale horyzontalne w Polsce (typu Onet.pl) oraz serwisy tematyczne wysokonakładowych gazet (np. gazeta.pl/zdrowie - wydawnictwa Agora).

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH