Skrócenie studiów de facto do 5 lat nie jest właściwym rozwiązaniem

Likwidacja stażu podyplomowego może być zagrożeniem dla systemu kształcenia.

Jednak nam również zależy na skróceniu czasu kształcenia. Ale skrócenie studiów de facto do pięciu lat nie jest najlepszym rozwiązaniem. Co z programem, który dotychczas obowiązywał na szóstym roku?

Z drugiej strony należy postawić pytanie, czy na szóstym roku można nauczyć tego, czego lekarz uczy się na stażu podyplomowym? Dziś często okazuje się, że lekarze przychodząc na staż, uczą się wykonywania zabiegów, których podczas studiów nawet nie widzieli.

W przypadku rozwiązania dotyczącego LEP-u, chciałbym zauważyć, iż jego wyniki były jednak wyznacznikiem poziomu uczelni medycznych, które konkurowały ze sobą. Propozycję zwiększenia liczby podejść do egzaminu specjalizacyjnego oceniam jako dobrą. Kształcenie specjalizacyjne jest bardzo kosztowne, ograniczenie liczby podejść do egzaminu jest zatem przysłowiowym wylewaniem dziecka z kąpielą. Wyznaczenie ewentualnych kar lub zachęt, aby egzamin zdać jak najszybciej, jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.

Jestem także przekonany, że powinno się wprowadzić dodatkową zmianę w systemie kształcenia.

Chodzi o to, aby po ukończeniu studiów i złożeniu egzaminów lekarz otrzymywał tytuł doktora, który byłby równoznaczny z tytułem magistra.

- W UE nasi lekarze są gorzej postrzegani właśnie dlatego, że mają jedynie tytuł lekarza, mimo że są tak samo wykształceni, jak ich zagraniczni koledzy, którzy po studiach otrzymują tytuł doktora. Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH