Dla bezpieczeństwa pacjenta, lekarza i szpitala

Historia choroby pacjenta może być uzupełniona po jego wypisaniu z placówki, a szpitale muszą prowadzić okołooperacyjne karty kontrolne - to niektóre z zapisów rozporządzenia ministra zdrowia, które weszło w życie 1 września.

Możliwość uzupełniania wpisów w historii choroby pacjenta już po jego wypisaniu ze szpitala dotyczy przypadków, gdy w trakcie pobytu pacjenta w szpitalu lekarz - w celu ustalenia rozpoznania onkologicznego - zleci dodatkowe badania diagnostyczne, a ich wyniki znane są dopiero po wypisaniu pacjenta ze szpitala. W takim przypadku rozpoznanie ustalone przy wypisie nie zawsze odpowiadało ostatecznemu rozpoznaniu ustalonemu na podstawie wyniku badania diagnostycznego.

Rozporządzenie nakłada też na szpitale obowiązek prowadzenia okołooperacyjnych kart kontrolnych. Ma to ograniczyć ryzyko pomyłki związanej z wykonywaniem operacji. Jak przekonuje resort zdrowia, zakres informacji zawartych na karcie ma zapewnić szybką i precyzyjną weryfikację wykonanych czynności, co ma szczególne znaczenie, ponieważ zespół operacyjny pracuje w stresie i pod presją czasu. Karty mają zagwarantować, by przed rozpoczęciem operacji, w jej trakcie i po zakończeniu zostały wykonane wszystkie niezbędne czynności.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.