Dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne będą stopniowo wypierać z rynku abonamenty, które rozwinęły się z... braku tychże ubezpieczeń

Wciągu 5-10 lat na rynku usług medycznych z dużych prywatnych firm sieciowych zostaną dwie, może trzy.
Reszta będzie się łączyła albo zniknie - prognozuje Iwona Łaszcz, prezes Centrum Medycznego LIM. Powód? Wreszcie doczekamy się rozwiązań systemowych, które z przyczyn politycznych nie zostały do tej pory wprowadzone. Najbardziej oczekiwane przez sektor to m.in. koszyk świadczeń gwarantowanych i dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne.
Tym bardziej że w przyszłości ubezpieczenia medyczne będą stopniowo zastępować abonamenty, które rozwinęły się z braku ubezpieczeń, ale mają dziś silną pozycję rynkową i są szeroko akceptowane zarówno przez pracodawców, jak i pracowników.
- Dlatego myślę, że abonamenty, które dziś są głównym motorem rozwoju tego rynku, nie utrzymają się w tym samym kształcie przez 10 lat - uważa Małgorzata Kowalska, prezes Medycyny Rodzinnej.

Rozmowy w toku

Na firmy będzie rosła również presja na obniżanie kosztów i działanie według zasad najlepszej wiedzy ekonomicznej i rynkowej.
Skonsolidowane spółki zyskają silniejszą pozycję przetargową i większe możliwości ograniczania chociażby kosztów administracyjnych.
Dzięki połączeniu sił łatwiej będzie zapewnić swoim pacjentom szerszy zakres usług, lepszy dostęp do placówek poza Warszawą, a takie właśnie względy mogą decydować o wyborze sieci przez firmy ubezpieczeniowe czy przez dużych pracodawców. Większość firm medycznych chce być w tej grupie, która zostanie na rynku i zachowa swoją tożsamość. Inni będą liczyć przynajmniej na dobrą cenę za swój biznes. Wszyscy nasi rozmówcy przyznają, że prowadzą rozmowy i rozważają różne warianty rozwoju.
- Rozmów jest wiele. Utrzymuje się dość duże zainteresowanie ze strony potencjalnych inwestorów strategicznych i branżowych zakupem naszej spółki - przyznaje prezes Kowalska.
Ale na razie na rozmowach się kończy.
Firmy medyczne czekają na jak najlepszą wycenę, tym bardziej że dobra dynamika rozwoju rynku przekłada się na coraz lepsze wyniki spółek. A potencjalni inwestorzy, w tym także firmy ubezpieczeniowe, nie mają jeszcze takiej determinacji, by zapłacić żądaną cenę i inwestować w rozwój świadczeniodawców. Rynek dodatkowych ubezpieczeń medycznych napotyka na różne bariery wzrostu, szczególnie w zakresie hospitalizacji, gdzie nie ma jeszcze rozwiniętej sieci szpitali prywatnych, które mogłyby zagwarantować przyjęcie pacjenta z dodatkowym ubezpieczeniem zdrowotnym.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH