Na wybór agencji PR w branży farmaceutycznej najbardziej wpływają jakość projektu i cena. Renoma wylądowała na czwartym miejscu. Znana agencja public relations Fleishman-Hillard przeprowadziła ankietę dotyczącą działań PR na polskim rynku farmaceutycznym. Oceniali je dziennikarze i przedstawiciele branży farmaceutycznej.

CI pierwsi podkreślali, że informacje z agencji PR są cennym uzupełnieniem wiadomości i pomagają pilnować kalendarza ważnych wydarzeń w branży. Bardzo pomocne jest również pośrednictwo agencji w zdobywaniu wypowiedzi trudno dostępnych osób.

Presja uwiera

Okazuje się też, że bezpośredni kontakt z ekspertem w danej dziedzinie jest dla dziennikarzy dużo bardziej wartościowy niż informacje prasowe wysyłane pocztą elektroniczną.
Zdarza się, że materiały zarówno z firm farmaceutycznych, jak i agencji PR mają zbyt promocyjny charakter. Zdaniem dziennikarzy, niektóre agencje próbują wywierać na dziennikarzy zbyt dużą presję, która ma na celu publikację informacji na dany temat.
W firmach farmaceutycznych na wybór danej agencji wpływa przede wszystkim jakość przedstawionego projektu, następnie cena, później rekomendacja i referencje agencji. Renoma została uplasowana na czwartym miejscu.
Ponadto menedżerowie od komunikacji w firmach farmaceutycznych wymieniali - jako istotne - doświadczenie agencji i oczywiście znajomość specyfiki tej branży oraz rzemiosła PR.

W skali do 7...

Najważniejsza dla firm jest komunikacja korporacyjna, która została oceniona na 5 punktów w skali 1-7, kolejna została wymieniona komunikacja produktowa ze średnim wynikiem 4,7 punkta. Potrzeba komunikacji w grupie leków dostępnych na receptę została oceniona na 4 punkty, natomiast w grupie leków dostępnych bez recepty - na 3 z 7 możliwych.
Rezultaty własnej współpracy firm farmaceutycznych z dziennikarzami zostały ocenione przez ich pracowników na 4,07 (w skali do 7). Własne działania PR prowadzone przez firmy uzyskały średnio 4,23 punkta na 7, natomiast efekty działań prowadzonych przez agencje zewnętrzne na 3,84 punkta na 7 możliwych.

Daniel McIntyre, senior healthcare consultant Fleishman-Hillard w Nowym Jorku, komentując badanie, powiedział: - Wobec rosnących oczekiwań wobec medycyny i farmacji, także w Polsce niebawem zobaczymy szybki wzrost zapotrzebowania na globalne wsparcie lokalnych inicjatyw i programów PR.
- Agencje PR będą zobowiązane do posiadania szerokiej wiedzy na temat międzynarodowych zagadnień z zakresu opieki medycznej na tym samym poziomie, co rozumienia lokalnych wyzwań, regulacji prawnych i realiów kulturowych, które wpływają na rynek opieki medycznej w Polsce - dodał McIntyre.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH