Leverkusen bez "krzyża Bayera" to jak futbol bez piłki i żadna nowoczesna konstrukcja tego nie zastąpi - mówią mieszkańcy miasta

Już za dwa lata nad okolicą niemieckiego Leverkusen będzie górował 122-metrowy wieżowiec z podświetlonym logo Bayera. W 2001 roku firma przeniosła się do nowej siedziby ze szkła i stali, zaprojektowanej przez amerykańskiego architekta Helmeta Jahna.
Na starym obiekcie powstanie największa tzw. cyfrowa fasada medialna.
Specjalne panele pokryte ekranem typu LED umożliwią kolorową wizualizację bayerowskiego krzyża, również opakowań produktów, grafiki, animacji artystycznych, wideo.
Zniknąć ma za to stary ogromny neon (kiedy go instalowano w 1958 roku, trafił do Księgi Rekordów Guinnessa) - zwany przez mieszkańców "słońcem Leverkusen". Wymiana starego symbolu spowodowała skrajne odczucia lokalnej społeczności. - Leverkusen bez krzyża to jak futbol bez piłki i nowoczesna konstrukcja tego nie zastąpi - mówią mieszkańcy miasta przywiązani do "swojego" koncernu. Tym bardziej że firma zdecydowała się ostatnio na rozbudowę Bayareny - stadionu miejscowej drużyny piłkarskiej.
Ale dla zarządu nowoczesna multimedialna elewacja siedziby koncernu może być zwieńczeniem głębokich zmian zachodzących w ostatnich latach wewnątrz firmy i nowej jakości, od której nie ma odwrotu. Bayer kojarzony przez lata głównie ze swoim najsłynniejszym produktem, aspiryną, to dzisiaj już zupełnie inny gracz na rynku.

Inwestorzy nie lubią ryzyka

Niedługo zakończy się proces integracji z firmą Schering, którą Bayer kupił w ub. r. za 17 mld euro. Dwa lata wcześniej niemiecki koncern przejął dział leków bez recepty Roche. W ten sposób wzmocnił nadwerężoną pozycję segmentu ochrony zdrowia (Bayer HealthCare).
Zakup Scheringa sprowokował koncern do reorganizacji struktury i zamknięcia części oddziałów badawczych (pozostają dwa w Niemczech i jeden w USA).
Nowa struktura umożliwia koncentrację, elastyczność i szybkość, a co za tym idzie, obniżenie kosztów działania, maksymalizację wydajności i efektywności, a przede wszystkim oszczędności, szacowane na 210 mln dolarów rocznie.
Dzięki temu segment leków może dorównać dwóm pozostałym filarom całej grupy: tworzyw sztucznych (Bayer MaterialScience) i środków chemicznych dla rolnictwa (Bayer CropScience), już wcześniej wzmocniony przez zakup segmentu środków ochrony roślin od Aventis.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH