Kampania "Fizjoterapia porusza" - ma budować prestiż zawodu fizjoterapeuty Fizjoterapia jest integralną częścią procesu leczenia, ale nie jest przeznaczona tylko dla chorych. Może być też elementem zmiany stylu życia na lepszy i zdrowszy. Fot. Shutterstock

"Fizjoterapia porusza" -  to hasło przygotowanej przez Krajową Izbę Fizjoterapeutów (KIF) kampanii promującej fizjoterapię. Pierwsze spoty pojawią się w sieci w sobotę (12 października). Zostanie też uruchomiony portal dla pacjentów.

- Kampania skierowana jest do wszystkich Polek i Polaków, pacjentów obecnych i przyszłych, aktywnych sportowo i tych, którzy dopiero chcą być aktywni. Bohaterowie naszej kampanii są w różnym wieku, mogą żyć w każdym miejscu w Polsce - poinformowała podczas konferencji rzecznik KIF Dominika Kowalczyk.

Taki przekaz niosą stworzone na potrzeby kampanii filmy, które w sieci będzie można obejrzeć od soboty 12 października. Ich autorem jest reżyser młodego pokolenia Bartosz Kruhlik. Filmy pokazują, jak fizjoterapia przywraca sprawność pacjentom w różnym wieku: starszej pani, która złamała szyjkę kości udowej, młodej, zabieganej dziewczynie, która narzeka na ból pleców, oraz chłopcu ze skoliozą, który unika zajęć wf., całe dnie przesiadując przed ekranem telewizora lub smartfona.

Częścią kampanii jest też uruchomienie portalu dla pacjentów https://znajdzfizjoterapeute.pl/. - Portal pomoże w znalezieniu specjalisty od konkretnego zaburzenia, konkretnej choroby, do którego czasem trudno było dotrzeć. Po zarejestrowaniu się na portalu będzie można umówić się na wizytę z konkretnym fizjoterapeutą, a poprzez usługę geolokalizacji sprawdzić, gdzie znajduje się jego gabinet - powiedział Artur Koper z Krajowej Izby Fizjoterapeutów.

Według niego kampania ma zachęcić do korzystania z usług fizjoterapeutów na szerszą skalę i edukować w zakresie profilaktyki. Pokazuje, że fizjoterapia jest integralną częścią procesu leczenia i nie jest przeznaczona tylko dla chorych. Może być też elementem zmiany stylu życia na lepszy i zdrowszy.

Światowa Organizacja Zdrowia uznała fizjoterapię za jeden z priorytetów zdrowotnych. Z badań, które Krajowa Izba Fizjoterapeutów zleciła firmie Kantar Polska, wynika jednak, że świadomość w tym zakresie wciąż jest mała.

50 proc. Polaków nigdy nie korzystało z usług fizjoterapii, a blisko 5 proc. nawet nie wie, czym ona jest - poinformowano w podsumowaniu badań.

"Zależy nam na zdobyciu zaufania pacjentów i budowaniu prestiżu zawodu fizjoterapeuty. Znamienne, że pacjenci, którzy skorzystali z dobrodziejstw fizjoterapii, mają o niej bardzo dobre zdanie, W skali od 1 do 10 kontakt z fizjoterapeutą pacjenci oceniają na 7,5, a wskaźnik rekomendacji to aż 8,15. Jesteśmy dumni, że większość z chęcią poleciłaby nasze usługi innym" - napisano.

comments powered by Disqus
  • XV Forum Rynku Zdrowia

    21-22 października 2019 • Warszawa • Hotel Sheraton
  • Ważne miejsce dla pielęgniarek i położnych. Będą mogły lepiej przygotować się do pracy bit.ly/2MFuBTc
    @rynekzdrowia
  • Telemedycyna coraz popularniejsza w Polsce bit.ly/35ZPdxa
    @rynekzdrowia
  • Wieczorową porą piszemy o opiece bariatrycznej bit.ly/2qEraUe
    @rynekzdrowia
  • Dożyć takiego wieku to jest coś! bit.ly/2W6wnzI
    @rynekzdrowia
  • "Onkoprzestrzeń Kreatywna" to była absolutnie wyjątkowa wystawa bit.ly/2pJcGls
    @rynekzdrowia
  • Ważne otwarcie w @Miasto_Lodz bit.ly/2qFD6VN
    @rynekzdrowia
  • Gratulujemy! bit.ly/2pL2IzY
    @rynekzdrowia
  • O Narodowej Strategii Onkologicznej słów kilka bit.ly/33Ukr6P
    @rynekzdrowia
  • 10 dzieci cierpiących na otyłość olbrzymią przeszło w ostatnich trzech latach operacje bariatryczne laparoskopowej rękawowej resekcji żołądka w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka rynekzdrowia.pl/Uslugi-medyczn…
    @rynekzdrowia
  • - Główne zmiany na liście leków refundowanych dotyczą raka jelita grubego, stwardnienia rozsianego, choroby Leśniowskiego-Crohna, a przede wszystkim ogromnej liczby pacjentów z cukrzycą - przekazał minister zdrowia Łukasz Szumowski rynekzdrowia.pl/Farmacja/MZ-fl…
    @rynekzdrowia

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.